Nu har jag grym beslutsångest
Har kollat upp priser på både
Summit 850x och 850sp
Plus pro rmk 800 gulblåa versionen med 3" mattan och kedjehus plus snik versionen av pro rmk
Jag får ungefär samma pris på sp summiten och snik rmkn
Och ungefär samma på dyrare 850x och gulblåa dyrare rmkn
Så prismässigt finns det ingen anledning att välja det ena märket framför det andra
Som jag ser plus sidorna på rmkn så är det:
Bästa framkomligheten av mountain skotrarna
Beprövat chassi och motor utan några större problem
10k extra i snowcheck
Personliga nackdelar är att jag kört rmk senaste åren och det kanske vore kul att prova något nytt.
Marknaden är proppfull med rmks så att sälja en begad torde inte vara jättelätt, men samtidigt tråkigt att välja skoter efter vad beg marknaden säger
Plus att jag bara har en känsla att Polaris kommer bli tvungna att utöka garantin i Sverige till nästa år eftersom både arctic och brp har längre.
Summiten så känner jag roligare motor och inga problem med just den vad man hört.
4 års garanti vilken torde göra den mer lättsåld efter 2-3 säsonger
På minussidan dessa remproblem, nu verkar det som dom verkligen försökt till iår men vem vet?
Så vad säger ni jag håller på att bli mer och mer gråhårig att att fundera
Har kollat upp priser på både
Summit 850x och 850sp
Plus pro rmk 800 gulblåa versionen med 3" mattan och kedjehus plus snik versionen av pro rmk
Jag får ungefär samma pris på sp summiten och snik rmkn
Och ungefär samma på dyrare 850x och gulblåa dyrare rmkn
Så prismässigt finns det ingen anledning att välja det ena märket framför det andra
Som jag ser plus sidorna på rmkn så är det:
Bästa framkomligheten av mountain skotrarna
Beprövat chassi och motor utan några större problem
10k extra i snowcheck
Personliga nackdelar är att jag kört rmk senaste åren och det kanske vore kul att prova något nytt.
Marknaden är proppfull med rmks så att sälja en begad torde inte vara jättelätt, men samtidigt tråkigt att välja skoter efter vad beg marknaden säger
Plus att jag bara har en känsla att Polaris kommer bli tvungna att utöka garantin i Sverige till nästa år eftersom både arctic och brp har längre.
Summiten så känner jag roligare motor och inga problem med just den vad man hört.
4 års garanti vilken torde göra den mer lättsåld efter 2-3 säsonger
På minussidan dessa remproblem, nu verkar det som dom verkligen försökt till iår men vem vet?
Så vad säger ni jag håller på att bli mer och mer gråhårig att att fundera