Summit Rotax 583 -94

summit_583

Ny medlem
17 mar 2008
2
0
1
Har följande problem med min Summit från -94 den går inte över 75km i timmen med gasen i botten om man stannar och den står på tomgång en liten stund och ger fullt då svarar den men sen för att sänka varvet och gå sakta som att den har tappat 60hk över ett visst varvtal som om den inte får nog med soppa eller

Bakgrund:
Jag körde i flödvatten i torsdags 13/3 drog pulka tungt lastad och skotern fick kämpa hårt höll nästan på att fastna men det var gasen i botten hela tiden som gällde skotern luktade bränt när jag kom fram men det var väl nog mest att det slirade lite på variator remmen så sen på fredag när jag skulle fara då började den bete sig som jag beskrivit ovan

Skoter har brännt stift tidigare och jag har fått byta lampor på den flera ggr fram lampan har gått flera ggr i år men sen gick baklyset och då håller framlampan

Den går på båda cylindrarna och jag har bytt stift R.a.v.e ventilerna hade jag loss och rengjorde ifjol går fint på låga varv men så fort man gasar på är det som att den "dör" eller tappar en massa effekt blir svag och går sakta

Några ideer om vad det kan vara?

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Hej:)
Vet inte om detta är lösningen för dig men en kompis hade liknade betende på sin artic 550 efi (oxå vätskekyld) det var insugningsgummit till båda cylindrarna som hade spruckit men vi upptäcke det tyvärr försent då den i söndags tvärrdog :( och nu har vi monterat en ny kolv och hornat om cylindern.
Mvh David