Svårstartad och lite skum f7 motor

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Tjenare polaren har en snopro 440/07 med en 06as f7 motor, problemet är dock att den är väldigt svårstartad och går inte heller direkt bra(vet att apv motorn är trasig men den går dåligt på låga också så) de jag undrar är varför den är såhär att man måste rycka som fan för att få igång den ? kan de vara för att inte klumpen som sitter på drivaxeln är inkopplad ?
Och kan man ta den klumpen från nån annan års för att 06as f7 har ju dd?

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
den där klumpen du berättar om har ja också, oinkopplad! om du menar den bakom sekundären? trodde först de va nått till hastighetsmätarn lr liknande, men efter lite mer rivande så hittade ja en till som va inkopplad som hörde till motorn, så inte vet ja om de är laddregulator?

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Klumpen ni pratar om är voltregulatorn. I den sitter även avkännaren för magneten på drivaxelns tapp på tidigare modell, vet inte hur det är gjort på DD-modellerna.

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
DD makinerna har en vanlig voltregulator (4 kantig alu kloss) , att se till att ha lysena inkopplade och även en hastighetsmätare (för eventuella felkoder) är mina tips

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Klumpen ni pratar om är voltregulatorn. I den sitter även avkännaren för magneten på drivaxelns tapp på tidigare modell, vet inte hur det är gjort på DD-modellerna.

Vad menar du med tidigare modeller, har en 04as f6 motor i 06as snopro chassi, voltregulatorn sitter nu framför tanken, vid expansionskärlet "stavning" medans org sitter kvar brevid drivaxeln oinkopplad, ska ja byta plats tror du/ni lr kan den sitta kvar där den sitter?

denna voltregulator äre bara för mig å byta ut lr hur trollet? http://forum.snowmobile.se/showthread.php?41922-billig-likriktare&p=325287#post325287