efter en hård dag på sellmans bil och trots nästan utslagna framtänder så tänkte jag vafan nu ska skruvas
jag for till verkstan efter mat och kaffet sen ställda jag ordning bilen för kommande besiktning, och sedan vandrade jag längre in i verkstan och där stod den: polargrisen med den hängande bakdelen!! nu j*****r ska han få, hämtade alla verktyg och satte igång, mätte upp 22.25 millimeter på ett ungefär (efter tips från staterna och körnade ett märka, borrade ett litet hål, sen ett stort!, men innan jag borrade såg jag givetvis till att cc måtten på gamla hålen blev desamma som de nya. och det är de främre jag menar såklart.
efter lite bök och hjälp av anders "bulan" bylander så hänges boggin upp fram och sedan med hjälp av mig själv även bak. kortfattat så är all den där saggen som alla vi polarisälskare hatar borta, den fjädrar nu väldigt fint och ända uppifrån och ner. den står nu ståtligt likt en tupp i hönshuset.
hör gärna av er med kommentarer och dyl
mvh
jag for till verkstan efter mat och kaffet sen ställda jag ordning bilen för kommande besiktning, och sedan vandrade jag längre in i verkstan och där stod den: polargrisen med den hängande bakdelen!! nu j*****r ska han få, hämtade alla verktyg och satte igång, mätte upp 22.25 millimeter på ett ungefär (efter tips från staterna och körnade ett märka, borrade ett litet hål, sen ett stort!, men innan jag borrade såg jag givetvis till att cc måtten på gamla hålen blev desamma som de nya. och det är de främre jag menar såklart.
efter lite bök och hjälp av anders "bulan" bylander så hänges boggin upp fram och sedan med hjälp av mig själv även bak. kortfattat så är all den där saggen som alla vi polarisälskare hatar borta, den fjädrar nu väldigt fint och ända uppifrån och ner. den står nu ståtligt likt en tupp i hönshuset.
hör gärna av er med kommentarer och dyl
mvh
Last edited: