Tjeenare.
Har ett stort problem med min Lynx Racing 440...
När vintern kom och jag provkörde skotern som jag just köpt, tyckte jag den var lite klen, ville inte riktigt accelerera som jag hade hoppats... men tänkte inte mera på det... en tid senare testade ja en kompis 500 och konstaterade att min 440 har något fel eftersom 440 är kvickare en 500 men det var inte min direkt.:wondering:
En dag när jag körde så ändrade ljudet och accelerationen blev på top! , nästa dag gick den lika bra i ca 10min... sedan blev den som förr. När jag började titta så var stiften svarta/dränkta, lag i nya stift och skotern gick bra igen i 10min... (verkar som att vänstra stiftet är värre en högra...)
Jag har läst lite om andras problem och oftast har det varit att skotern inte blivit tillräckligt varmkörd, eller att den drar till sig soppa själv via primern...(verkar lite långsökt) jag varmkör kanske 10min... Hoppas för fullt att jag bara varmkör för lite men börjar tvivla... Någon som har några ideer???
Kör för övrigt med B9ES stift
Har ett stort problem med min Lynx Racing 440...
När vintern kom och jag provkörde skotern som jag just köpt, tyckte jag den var lite klen, ville inte riktigt accelerera som jag hade hoppats... men tänkte inte mera på det... en tid senare testade ja en kompis 500 och konstaterade att min 440 har något fel eftersom 440 är kvickare en 500 men det var inte min direkt.:wondering:
En dag när jag körde så ändrade ljudet och accelerationen blev på top! , nästa dag gick den lika bra i ca 10min... sedan blev den som förr. När jag började titta så var stiften svarta/dränkta, lag i nya stift och skotern gick bra igen i 10min... (verkar som att vänstra stiftet är värre en högra...)
Jag har läst lite om andras problem och oftast har det varit att skotern inte blivit tillräckligt varmkörd, eller att den drar till sig soppa själv via primern...(verkar lite långsökt) jag varmkör kanske 10min... Hoppas för fullt att jag bara varmkör för lite men börjar tvivla... Någon som har några ideer???
Kör för övrigt med B9ES stift