Temperatur i display uten temperatur modul. XP 800

Summitolav

Ny medlem
17 feb 2011
2
0
1
Norge
Hei

Summit XP har ikke annet enn temperatur alarm som standard. For å vise motor temperatren i displayet, så kan man kjøpe en modul.
Jeg har snakket med to personer, som begge har hatt ny XP, der begge har plutselig fått temperaturen til å vises i displayet uten å installere modulen. Ingen av de visste hvordan det begynnte, men de trudde det hadde noe med hvordan de trykket på kjørecomputeren.

Jeg lurer derfor på om andre har vert borti dette?
Er det noen som vet hvordan man skal trykke for å få frem temepraturen på displayet?

Diablo Racing

Välkänd medlem
4 jan 2011
570
3
16
Boden
Låter konstigt. själv har jag monterat en "temp modul" bara att plugga i. Dyr, köpte min av en kompis som bytt skoter och behöll modulen.

Oskar

Välkänd medlem
20 sept 2005
170
1
6
48
Karlstad
www.boondocker.se
På min Renegade jag hade ifjol fick jag tempmätare utan att göra någonting...
Blev väldigt förvånad när jag tittade på instrumentet och plötsligt fått den funktionen.
Och det hände under tiden jag körde, så jag tryckte inte på några knappar...

stefanuss

Aktiv medlem
1 apr 2009
60
0
6
håll in set knappen då du har totaldistans framme , du kan växla mellan tankmätare och tempmätare , bara "ploppar" men i alla fall

RrK

Välkänd medlem
28 sept 2010
101
0
16
Finland
håll in set knappen då du har totaldistans framme , du kan växla mellan tankmätare och tempmätare , bara "ploppar" men i alla fall
Det där fungerade inte på min, kanske jag gjorde fel, finns det någon annan som kan prova på en xp-08 och se om det går?

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Jag får inte häller fram någon mätare när jag trycker och vore väldigt konstigt om den sålde en temp mdul för 1700kr om man bara kan trycka fram den med en knapptryckning. Har för mej att mulle kan aktivera den när han byter programvara i dom.