Tjenare, började fundera lite och läsa om tomgångsvarvet på Firecat överlag då jag tycker den har ganska hög tomgång emellanåt. För mig så startar den och varvar upp till ca 3200 rpm, för att efter kanske 10 sek gå ner på 2200 och efter en liten stund där gå ner till 1700-1800 rpm som jag har förstått är normala tomgångsvarvet. Men sen då man gasar till kan den lämna vid ca 2800 rpm och sen dala ner till 2200 och till sist 1800 rpm. Köpte en burk startspray och blåste runt insugsgummina, så gott jag kunde runt båda vevaxeltätningarna och runt spridartätningarna, ingen skillnad i varv.
Jag har en 6.5" styrhöjare, original är 4.44" men den betedde sig likadant med originalhöjaren så att gasvajern är marginellt mer spännd är inte problemet.
Så nu undrar jag, hur beter sig era skotrar, eller kanske detta är normalt? Har för övrigt inte kunnat varmköra den ordentligt för att se hur detta ter sig då jag köpte skotern i augusti och inte kör på mycket snö ännu här, just nu är backen bar.
Mvh Lars.
Jag har en 6.5" styrhöjare, original är 4.44" men den betedde sig likadant med originalhöjaren så att gasvajern är marginellt mer spännd är inte problemet.
Så nu undrar jag, hur beter sig era skotrar, eller kanske detta är normalt? Har för övrigt inte kunnat varmköra den ordentligt för att se hur detta ter sig då jag köpte skotern i augusti och inte kör på mycket snö ännu här, just nu är backen bar.
Mvh Lars.