Turbo

Larsanboy

Välkänd medlem
23 jul 2008
128
0
6
Piteå
Hejsan.
Det är så att jag hade tänkt införskaffa mig en turbo till min phazer och har läst att flera rekomenderar att man sätter stålomspunna slangar till turbon.

Vars kan man få tag i sådanna?

och är det verkligen "nödvändigt" att sätta stålomspunna eller duger mcx's egna slangar gott och väl?

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
756
6
18
Hallstahammar/Älvdalen
Hejsan.
Det är så att jag hade tänkt införskaffa mig en turbo till min phazer och har läst att flera rekomenderar att man sätter stålomspunna slangar till turbon.

och är det verkligen "nödvändigt" att sätta stålomspunna eller duger mcx's egna slangar gott och väl?

Kompisen har kört 2 år i rad nu med mcx egna slangar på sin rx1a med 240hk har funkat hur bra som helst.

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
Hejsan.

och är det verkligen "nödvändigt" att sätta stålomspunna eller duger mcx's
egna slangar gott och väl?

far å kolla på slangförsäljare där du bor..
kan säga att dem är svin dyra såna slangar .
är ju just för att dem inte ska smälta slangarna man har stål och så tål dem mer tryck men du ska väl inte ladda 100bar? . men sätt avgasbandage vid turbon så blir det bra.

byt skoter är inte så kul med turbo på en phazer då dem orginal har typ 80hk eller vad det nu är å med turbo har ja förmig man får kring 130-140 beroende på aggrigat..

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
far å kolla på slangförsäljare där du bor..
kan säga att dem är svin dyra såna slangar .
är ju just för att dem inte ska smälta slangarna man har stål och så tål dem mer tryck men du ska väl inte ladda 100bar? . men sätt avgasbandage vid turbon så blir det bra.

byt skoter är inte så kul med turbo på en phazer då dem orginal har typ 80hk eller vad det nu är å med turbo har ja förmig man får kring 130-140 beroende på aggrigat..
vet icke va du lever i för värld men nog kan ja tänka mig att han kommer få effekt i den så de kommer räcka länge i allafall de är ju inga större problem å dubbla hästantalet å kanske lite till ändå :p

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
du behöver inte ha stålomspunna slangar vanliga hydralslangar går fint kan dock va lite hårda att böja men följer de med kittet så går de nog fint.
Är ddu säker på att de inte följer med stålomspunna slangar de gjorde de till min Nytro.
dieselknugen varför ska han byta skoter?? tycker en phazer med turbo är en riktigt trevlig skoter.

E

ejwbegysv

Tänk på vart ni drar dessa slangar bara.. Har en bekant vars Phazer brann upp efter at ten oljslang gick åt skogen... MCX turbokit på den..