Uppvärmningspallar till skotercross alt garagemek marknadsundersökning

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Tjenare gör en lite marknadsundersökning på en uppvärmningspall som man tex har på skotertävlingar/garaget osv när man ska värma upp maskinen eller skruva i boggie och liknande.
Pallen kommer vara i rundbockade alu rör med en 4mm aluplåt på baksidan.
Kommer vara svetsad med tig/mig och vara stabil.
Priset kommer bli beroende på vad de kommer kosta att tillverka domhär. men räkna på runt 800-1300kr för ett färdigt ställ.

Är de nånting ni skulle kunna tänka er att köpa ?
vill både ha ja och nej svar och motivera gärna svaret varför ni inte skulle köpa eller om ni gärna skulle köpa.
Många svar uppskattas så man vet ungefär:)
MVH Jocke
har den hamnat fel så flytta den gärna!

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
ja, men som vanligt så är priset avgörande. 800 skulle jag ev. kunna betala men inte 1300kr.

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Instämmer med föregående skrivare, kring 800 ligger nog smärtgränsen för mig med, men vore kanon för du bor nära och jag behöver en:bigsmile:

sma

Medlem
12 jan 2010
26
0
1
Hade jag tävlat hade jag absolut kunna tänka mig köpa en..

Men för hemmabruk i garaget.. Njaa, 1300kr har jag roligare för, då snickrar man ihop något som får vara kanske lite klumpigare men funkar för garaget :)

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Priset kommer ju ligga så man just och pass gör en förtjänst på den.
Ungefär såhär kommer den se ut och kommer ev även pulverlackas i svart eller vit.

TheJo

Välkänd medlem
19 jan 2010
415
0
16
STHLM/Uppsala
Tror inte direkt på detta, tyvärr.
Letade upp några frågeställningar som man kan använda sig av när man funderar på en ny affärsidé:
Har du beskrivit kundnyttan eller det problem din vara/tjänst löser?
Har du beskrivit vad som är unikt kring din vara/tjänst?

Det är en simpel konstruktion. Och inte allt för svårt att lösa problemet.
Har du beskrivit din varas/tjänsts prisbild?
Iom med att produkten är enkel tror jag det är få som verkligen vill lägga de pengarna.
Har du beräknat hur stor din marknad är?
Har du beskrivit vem din/dina kunder är?

Här tror jag det stora problemet ligger.
Nu vet jag inte hur många det är som tävlar med snöskoter, men det är antagligen en inte allt för stor skara.
Och kunderna är folk som meckar med skotrar = de kan antagligen fixa till en egen själva. Och istället lägga pengarna på andra saker.

Men som sagt beror det på marknad/pris.
Större marknad ---> Lägre pris ---> Större marknad osv.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Tyckte han såg lite väl klumpig ut, du har inte funderat på att göra en som ser ut som ett uppochnervänt T med en bred platta ner mot snön och ögla högst upp att fästa draget i ? (eller annan fästanordning för folk utan drag)