Vad tror ni om STR skidan

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Ingen som sett STR skidan undertill eller har några bilder? Vore intressant att se vad som skiljer där jämfört med CA annars tycker jag det ser ut som en ren kopia med några små ändrade detaljer..

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Jag har pratat med formgivaren och som jag fattat det så är kölen som SLT men 2cm bredare + att den är flexiblare i toppen , har beställt ett par då SLT alltid varit mina favoriter men kännts för smala när längden på skotrarna vuxit.

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Mejlade företaget som svarade att skidorna ligger på 3895:- inkl stål och monteringssats.
Kul med ett billigare alternativ till CA skidan, om någon köper sig ett par får ni gärna lägga upp en bild här som visar på skidans undersida för jag har inte hittat någon på det.

sven-fala

Välkänd medlem
10 nov 2009
536
1
16
Färila
2 bilder som polaren fick av dom på mejl. Dom beskrev även skidan så här:

Kölen är en förbättring av SLP SLT som är den bästa skidan på marknaden för ledåkning men för smal för något annat, kölen är rundad för att bita i bättre och bättre vid lösare underlag samt släppa bättre i snö.. SLP Powder Pro är för aggresiv på led så det här är något mittimellan. Den passar precis lika bra på led som i snö så det är den optimala Crossoverskidan.