variatorfjäder sluttryck varv fråga

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Jag bytte från 260 till 290 i sluttryck och viktade på 3,7 g och den vill fortfarande nästan övervarva på hårt underlag då
förstås.
ca 300 skulle jag säga.

Mr Racing

Välkänd medlem
5 mar 2011
260
0
16
Är nog svårt att säga exakt om ingen testat kan svara , kan skilja lite beroende på om du kör med lätta eller tunga vikter hur den reagerarmed att öka slut trycket .

Får man fråga vad du är ute efter ? , bara att höja slutvarvet ? och hur mycket , kanske ett par lättare vikter löser problemet lättare .

:ciao:

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Höja slutvarvet utan att plocka av mera vikt och utan att behöva köra med klickern i högre läge än 4 för att nå önskvärt varv
tanken är att höja varvet 2-300varv och samtidigt gå ner från 4an på klickern till 3an,

Hehe man skriver ju så man knappt förstår själv :) men efter jag gjort allt det där ska slutvarvet vara höjt minst ca 100varv när jag skruvat ner klickern 1 snäpp

Mr Racing

Välkänd medlem
5 mar 2011
260
0
16
Ja om ingen annan kan svara som har provat , kanske du har någon annan fjäder med samma ingångstryck och ett annat slut tryck så kanske du kan räkna på ett ungefär vart du kan hamna , om du inte känner någon som kan låna ut någon fjäder ? .

Testing testing som gäller om ingen här på Forumet har något liknande .

Skriv ut vad du har för vikt på vikterna och vilken fjäder tryck du har nu så kanske någon har något att jämföra med .

:ciao:

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
sitter 20,5 gram i och en 200/320 fjäder i primären som ska bytas mot en 200/350 ,denna fjäder är nu införskaffad då ingen kunde svara när jag frågade och den kommer att testas i helgen :) så jag kan återkomma med svaret hur det blev om det är någon som undrar lika