Variatorerna strular på min RE 800 -09 (230 mil)! Upplever det som att primären kärvar.
Det yttrar sig så att då jag står på tomgång och gasar så vill den ibland ha ca 5000 varv innan primären kopplar in och börjar dra (original tillslagsvarv är 3800), och ibland kopplar den inte ur då man släpper ner den på tomgång.
Var nyss ute och testade lite igen, då växlade den ganska normalt men primären kopplade inte ur utan låg och drog litegrann fast motorn gick på tomgång. Då testade jag att bromsa fast den och gasa, då släppte primären och slutade dra. Testade då att lägga i backen och då ville den ha ca 5000 varv igen innan den drog, och då kopplade aldrig primären ur utan man fick bromsa fast den för att den skulle sluta röra sig bakåt!
Jag måste erkänna att jag gjorde en tabbe strax innan detta problem började, råkade glömma parkeringsbromsen i och gasade så remmen slirade och det bolmade ganska friskt!
Någon som har nån idé om vad det kan vara eller har upplevt nåt liknande? Tog variatorn eller nåt motorfäste stryk/ändrade läge av att jag gasade med parkeringsbromsen i? Jag har justerat remmens läge (spänning) i sekundären så den nästan följer med då man snurrar på primären.
Tacksam för tips! /Anton
Det yttrar sig så att då jag står på tomgång och gasar så vill den ibland ha ca 5000 varv innan primären kopplar in och börjar dra (original tillslagsvarv är 3800), och ibland kopplar den inte ur då man släpper ner den på tomgång.
Var nyss ute och testade lite igen, då växlade den ganska normalt men primären kopplade inte ur utan låg och drog litegrann fast motorn gick på tomgång. Då testade jag att bromsa fast den och gasa, då släppte primären och slutade dra. Testade då att lägga i backen och då ville den ha ca 5000 varv igen innan den drog, och då kopplade aldrig primären ur utan man fick bromsa fast den för att den skulle sluta röra sig bakåt!
Jag måste erkänna att jag gjorde en tabbe strax innan detta problem började, råkade glömma parkeringsbromsen i och gasade så remmen slirade och det bolmade ganska friskt!
Någon som har nån idé om vad det kan vara eller har upplevt nåt liknande? Tog variatorn eller nåt motorfäste stryk/ändrade läge av att jag gasade med parkeringsbromsen i? Jag har justerat remmens läge (spänning) i sekundären så den nästan följer med då man snurrar på primären.
Tacksam för tips! /Anton