Vilken är kung på Yamaha ?

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Vilka är det som är duktig på yamaha. Som verkligen kan yamaha och brinner för dom?

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Kunigt folk. Folk som kan hjälpa en när man behöver hjälp och idéer , erfarenhet .

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Lägg ut en tråd med dina funderingar eller problem, många i detta forum har många timmar bakom sig i garaget med många av yamahas maskiner.
Om du mera är inne på yamahas musikinstrument så skulle jag prova något annat forum än detta.. men man vet aldrig kanske finns det några musikaliska virtuoser även här.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Grabbarna på NTC ( modshop) i Arvidsjaur håller mycket på med Yamaha och har själv byggt en massa olika specialbyggen. Finns mycket kunnande där även om turbobyggen. Mycket trevliga killar. Sen vet jag att Dennis på Yamaha Center i Kiruna har också mycket erfarenhet av Yamaha och olika byggen.

Det är dom jag har använt mig av då jag behöver hjälp.

bredmatta

Aktiv medlem
27 apr 2011
64
0
6
du kan ju börja med att säga vad du vill ha hjälp med. flera på forumet kan som sagt mycket.

J

Jona$

Mcx är bra på motorerna. Ntc är bra på variatorer och lite runtom, annars är det mest eldsjälar i Sverige!

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Dan på Yamaha Center i Luleå har en fruktansvärt lång erfarenhet och kunskap, har jobbat där sen tidigt 80-tal.
Men som sagt, det beror ju helt och hållet på vad du har för funderingar.

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Jag ska ringa runt lite i morgon. Det gäller min nytro.
Jag tycker det är lättare att ta det på tele.
Det är variatorer, bogge, att den inte styr som den ska ( understyr)