Wildcat 700 92:a går knepigt!!

wildcatEFI

Medlem
11 mar 2008
6
0
1
Matfors
Har en Wildcat 700 EFI 92:a som när jag köpte den i höstas inte startade alls, kontrollerade statorlindningarna och dom var felande. Åtgärdade detta på Timrå Elbyggnad som gjorde ett mycket bra jobb, passade på att köpa ett nytt batteri på BILTEMA!! ett dyrt GEL-batteri och skotern startade helt perfekt på en gång efter ihopmonteringen. Problemet är att skotern går helt perfekt på tomgång men vid gaspådrag tvekar den och baktänder, efter lite mjölkande på gasen så tjuter den iväg och går som fan på full gas(blir lite svårkört i skogen!!). Har nya tändstift, nytt batteri, nya insugsgummin och inga felkoder på EFI:n, har mätt upp TPS:en(OK), jag börjar få slut på ideer nu men upptäckte dock att med fulladdat batteri och motorn på tomgång får jag 11.9 Volt på batteriet!!
 

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
kolla upp bränslepumpen och filterna så dom inte är igentäppt kan var dessa som spökar ser också att du har låg spännnig på batteriet på tomgång enl service/rephandboken jag har så ska batteriets ström ligga på tomgång mellan 12,6-12,8 dc volt så mät upp laddspolen och när du laddar batteriet så måste man koppla bort -minuskabeln för att inte skada ecu enheten och mät injector sensorn som sitter på statorkåpan ohm stykan ska vara 190 ohm +-20% går ohm under 170 ohm eller över 210 ohm så är det trasig och testa mellan dom kablar som kommer från injector sensorn och är den trasig så pm mej så har en över som är hel
 
Last edited:

wildcatEFI

Medlem
11 mar 2008
6
0
1
Matfors
Tack för tipsen!! problemet verkar vara att den ej laddar något, med nyladdat batteri har jag 12.2 Volt på batteriet, startar jag skotern sjunker spänningen till 11.9-12 Volt och den ökar inte vid gaspådrag. Har kontrollerat alla säkringar och säkringskablage och dom är hela så frågan är vad det skall vara för resistans på laddspolarna och vilka kablar skall jag mäta på?
 

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
okej laddspolen 1 enl boken ska resistansen vara 450ohm (+ -20% och färgerna är grön/röd är + och svart/röd är minus laddspolen nr 2 enl boken 45ohm + -20% sen kolla upp dessa också injector timing sensorn ska vara 190ohm + -20% färger på kablarna är vit/svart + brun - sen injector timing sensor nr 2 101ohm + -20 %
du har en av dessa bara inte båda ladd o injector timing sensorn utan färgerna på + kabeln avgör vilken du har på din skoter och ohm et sen batteri ladd spolen ska ha 0.20 ohm + -20% den har färgerna gul/röd + och minus gul/röd testa dessa och återkom om du inte får någon ordning på det så ska jag kolla mer i boken på vad det kan vara mer för fel
 

wildcatEFI

Medlem
11 mar 2008
6
0
1
Matfors
Ja då var det dags att ta tag i problemet igen, jag får OK laddning direkt ut från laddspolen men inget efter regulatorn, skulle med andra ord behöva en laddregulator så är det någon som har en sådan till salu?