xc 600 09a

jsupreame

Välkänd medlem
1 jan 2009
110
0
6
skellefteå
har köpt en xc 600a och har inte hunnit testa den... men förra ägaren sa de satt sx drevning men vad han visste är det inte gjort nått åt variatorerna ... så jag satt bara nu och kollade lite på nätet.... de skiljer alltså 7kugg på de stora drevet.. de motsvarar ju typ 3 kugg på de lilla... så till frågan nu...

vad sätter man i för vikter i primären så inte skotern övervarvar ??? när man har sx drevning i en xc???

vad ska en xc 600 09a varva??

badboy.verdal

Medlem
10 dec 2012
8
0
1
Verdal
jag kjør me 62 grams vikter å guld heelklicker fjæder,sx helix og sx drevning. funkar kanon. kjør i jamtland,fra 500 til 1000 meter ca. kjør me 37,5 tomgangs dyse,420 main. funkar klockrent.

Linusp12

Välkänd medlem
27 okt 2012
246
1
16
Västernorrland.
Det är bra!
Badboy.verdal. Jag kör med 425main och 40 lågfart. Men går SJUKT otroligt jävla fett på tomgången. Måste liksom tokvarva och pumpa för att komma iväg... Så har betällt 37.5... Hoppas det blir bättre :)

Min varvar 8310 tror jag det var då jag blå eldade över en sjö. Sjukt nöjd med kostern ;)

jsupreame

Välkänd medlem
1 jan 2009
110
0
6
skellefteå
vikterna som satt i va viktade till 61 gram. å nerslipat lite på startgroparna.. har nu köpt 10/62g polaris vikter som ser exakt lika ut i utformningen som original vikten.. fast utan startgrop.. så antagligen kommer skotern gå lika dant fast snällare start än förut.. så svaret på frågan är ju då iaf 62g om man drevar ner till sx drevning å inte ändrar nått annat .. får väl se hur den går .. eller om man måste byta allt i variatorerna sen för att få den å växla upp så fort som möjligt