Yamaha Phazer II hastighets/varvräknar wire

Digitalknas

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Uppsala Sverige
Hej, behöver köpa en ny varvräknarwire till min Phazer II men hittar ingen på varken skoterdelen eller rinab. Nån som vet längden på denna, och om det är samma wire som till hastighetsmätaren? Och vart kan man köpa en? Tack på förhand!

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Har du ingen innan? Isf mät lite själv. Annars går det ju att göra en egen wire, kika på rinab efter hastighetsmätarwire "i delar", borde ju vara likadant som varvräknarwire.

Digitalknas

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Uppsala Sverige
skoterräven -> Är en gammal Phazer II så den har wire.

Syst3m -> Tack men har ingen gammal att mäta, på rinab och skoterdelen listar de bara hastighetsmätarwire till nyare Yamaha modeller(Totalt 3 st).

Fick svar från skoterdelen.se att de ej har wire till min skoter. Men vad är det som skiljer wirar åt förutom längden? Är det olika diameter för gängorna? Nån som har nåt tips på en wire till nån annan modell som även passar på en Phazer II?

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Hmm. Köpte en hastighetsmätarwire till min V-max -94 nyss, lögn i helvete att hitta en till den modellen om man inte vill leta i USA. Men jag köpte en till en nyare V-max (97-) och den passade. Så antingen kan ju köpa från USA eller testa med en annan Yamaha-wire.

Du kan ju kolla på http://www.yamaha-motor.com/sport/parts/home.aspx för att få fram art. nr och sen googla. Du lär hitta ett par träffar på siter i USA iaf.