Senaste aktivitet

• Boost III
    Boost III svarade på tråden Lynx Sport Touring 700 -01.
    De kan va läckande bränslepump som via vakumdrivslangen sopar in soppa i de vevhuset. Men obs jag har inte kollat att den slangen är...
  • T
    Har ett problem med min Lynx, den går lite små dåligt då man kör lite lugnatr , t.ex med pulka efter, men trycker jag på så skenar den...
  • MartinN
    MartinN skrev en kommentar på Boost IIIs profil:
    Hej Jag såg att du är från Kramfors. Jag är född och uppväxt där. Undrar om jag känner dig Jag är kanske för gammal. Flyttade därifrån...
  • Mickdoo
    Mickdoo skapade tråden Soppaförbrukning i Polaris.
    Hur mycket törstigare är Polaris 9r jämfört med 850 skulle ni säga. Gäller Khaos 146" 95% lössnökörning.
  • Boost III
    Boost III svarade på tråden Kolvbyte.
    Till den manskinen finns de inte tillräckligt dåliga kolvar som man måste undvika. Men vill du ha bra piratkolvar så håll dig till...
  • W
    woolfie skapade tråden Kolvbyte i Polaris.
    Nu är det dax att efter drygt 1000 mil att byta kolvar på en switchback 700 liberty -04 Finns det några märken att hålla sig borta ifrån...
  • N
    Norrbotten89 reacted to Boost III's post in the thread Vädertokig with Haha.
    De blir inte sämre vintrar nu än för flera hundra år sedan, Greta har fel :)
  • H
    Jag har haft problem länge med att den inte växlar. Från och till har den växlat, men nu händer ingenting när jag trycker på...
  • Boost III
    Nej så glapp ska de inte va spelet mellan nkolv och cylinder bnrukar va 0,13-0,14 mm på polaris 800a motor ber på om de är gjuten eller...
  • R
    Tack för svar. Men kan ljudet varit från detta? Kolvarna glappar ju som attan. Eller ska det vara så? Mäter cylinder till 85mm och...
  • Boost III
    Om du inte hittar någ glapp någonstanns så kan de hända den låtit så innan och iså fall från primärvariatorn. Oljepumpen måste luftas...
  • asker
    Du har inte tvättat med saltsyra i cylindern va? Ser inte ut som all aluminium är borta nämligen. Väldigt viktigt att få bort all...
  • T
    Tompa72 svarade på tråden Polaris indy adventure s4.
    Om en ny skoter är ett alternativ skulle ju Lynx 49 ranger med 600 EFI motorn kunna vara bra den har 85 hk måttlig kamhöjd ok lite för...
  • R
    Hej tack för svar. Har kollat på veven, kan höra svagt lagerljud då man snurrar ett av stora lagren, dom inre känns bra och stakarnas...
    • 20250211_223105.jpg
    • 20250211_223105.jpg
    • Screenshot_20250212-125312_Snapchat.jpg
    • Screenshot_20250212-125248_Snapchat.jpg
    • Screenshot_20250212-125259_Snapchat.jpg
  • asker
    Ta bild på kolvar, cylinder och topp. Kolven och vevstaken ska inte glappa det minsta upp och ner, skulle mycket väl kunna vara det övre...