Borgafjäll - Hemmavan

E

eddmaan

Sry men du verkar ha fått stavningen lite fel, heter Hemavan inte hemmavan. Jag kan iaf hälsa fr hemavan att det kommit mycke snö så om du har tänkt leka så är förutsättningarna otroliga men antar att du ska köra led bara borgafjäll-hemavan :D
__________________________________________________________
jag reggade inte för att skriva detta.. :D
 

Beccau

Välkänd medlem
3 sept 2008
118
0
6
Vännäs/umeå
Sry men du verkar ha fått stavningen lite fel, heter Hemavan inte hemmavan. Jag kan iaf hälsa fr hemavan att det kommit mycke snö så om du har tänkt leka så är förutsättningarna otroliga men antar att du ska köra led bara borgafjäll-hemavan :D
__________________________________________________________
jag reggade inte för att skriva detta.. :D
ja jag är ju dysebarn så :p det låter bra klart man ska ut i snön å leka :p led är ju bara tillför att transportera sig snabbt mellan dom bra puderställena ;) men jag är mäst orolig för att det ska vara så dålig sikt så att jag måste köra inlandet :/ jag har karta så att jag har lyckats lokalisera en led så att jag tar mig till forsmark :D är det svårt att hitta till Hemavan därifrån? hur långt är det typ?
 
4

426H

Först mot saxnäs sen mot kittelfjäll fast innan kittel, vik av mot borkasjö-fättjaur-virisen. Sen är det bara att stå på mot tärna & avan.
Håller inte med eddmaan om att det är otroliga förhållanden. Mindre snö än vanligt och väldigt kompakt. Har varit plusgrader i veckan under 500m så det går att köra överallt även med en kort utan att risk för fastkörning.
 

Beccau

Välkänd medlem
3 sept 2008
118
0
6
Vännäs/umeå
ja nu är man framme i alla fall det var 19 mil till tärna och det tar 4 timmar att köra om man ligger på ganska hårt :p och nog tycker jag att det är ganska fint före alltid :D
 
E

eddmaan

Först mot saxnäs sen mot kittelfjäll fast innan kittel, vik av mot borkasjö-fättjaur-virisen. Sen är det bara att stå på mot tärna & avan.
Håller inte med eddmaan om att det är otroliga förhållanden. Mindre snö än vanligt och väldigt kompakt. Har varit plusgrader i veckan under 500m så det går att köra överallt även med en kort utan att risk för fastkörning.
det är iaf inte mindre snö än vanligt, även om man räknar bort det som kom till helgen, bra mycke mer snö nu än iaf 2 senaste åren.
Brukar du ofta fara till Hmv? Sj bor jag här.
 
4

426H

det är iaf inte mindre snö än vanligt, även om man räknar bort det som kom till helgen, bra mycke mer snö nu än iaf 2 senaste åren.
Brukar du ofta fara till Hmv? Sj bor jag här.
Har stuga i borga, och där var det lite tråkigare före än vad jag kan minnas från senaste 4-5 åren i alla fall (innan snön som kom i fredags).
Men det kanske är mer snö i Hemavan?