Assault Fördelar/nackdelar

nwiklund

Medlem
1 mar 2010
14
0
1
piteå
funderar på köpa assault och undrar vilka neckdelar den har?
vad som brukar gå sönder på den oftast?
och om det är något att köpa?

tack på förhand

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Kolla bara så den är uppdaterad i motorn.
Motorfästen ar ju endel haft problem med.
Men det tror jag ska vara åtgärdat på många.
Framdämparna är väl inte dom bästa har jag hört. Men tycker dom funkar fint. Men då är mina nyrenoverad.
Sen har dom ju problem med Mappningen. Blödder och att den vill "ducka" när man ger fullt från krypkörning.
Men det ska komma en ny uppdatering här i dagarna så ska prova den och se om dom fått till Mappningen.

Köpte min förra veckan och bara kört en helg. Men är då helnöjd! Grymt rolig maskin som både gå köra fort på led och tar sig fram bra i lössnö!
Och efter en dag med hyffsat hård ledkörning och lek i lössnö så hade den tagit 2,6l milen. Helt ok tycker jag.
På en gammal mappning ska tilläggas.

Men prova sökfuntiononen. Finns några trådar om den maskinen.

nwiklund

Medlem
1 mar 2010
14
0
1
piteå
Kolla bara så den är uppdaterad i motorn.
Motorfästen ar ju endel haft problem med.
Men det tror jag ska vara åtgärdat på många.
Framdämparna är väl inte dom bästa har jag hört. Men tycker dom funkar fint. Men då är mina nyrenoverad.
Sen har dom ju problem med Mappningen. Blödder och att den vill "ducka" när man ger fullt från krypkörning.
Men det ska komma en ny uppdatering här i dagarna så ska prova den och se om dom fått till Mappningen.

Köpte min förra veckan och bara kört en helg. Men är då helnöjd! Grymt rolig maskin som både gå köra fort på led och tar sig fram bra i lössnö!
Och efter en dag med hyffsat hård ledkörning och lek i lössnö så hade den tagit 2,6l milen. Helt ok tycker jag.
På en gammal mappning ska tilläggas.

Men prova sökfuntiononen. Finns några trådar om den maskinen.
okej låter ju bra! 2.6 l inte alls farligt. tack för svar

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
okej låter ju bra! 2.6 l inte alls farligt. tack för svar
Jag tycker dock inte att du ska räkna med att den tar så lite, det finns en risk att du blir besviken.

Min drar ungefär såhär
Led 2,4
Lek 4,0
Hård klättring över 5 liter/mil

Visserligen nyare, men ändå.

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
Har haft en -09 a och som edvinnsjolund skriver så beror de helt på hur man kör. Har fått den att dra allt från 2 liter/milen upp till 7 liter/milen.

nwiklund

Medlem
1 mar 2010
14
0
1
piteå
jo sant att beror på körning har just nu rev 800 som tar från 2-6 l milen, bara det inte blir någon större skillnad än vad reven tar så ska jag nog inte bli besvken.