lynx enduro 600 sp

wesen92

Aktiv medlem
5 dec 2010
58
0
1
mora
skulle vilja få min lynx att bli lite vassare i motorn, vad ska man göra för något för att få den lite starkare? v-kitt, trimpipor, slutburkar osv?
vad skulle ni rekommendera för något?:)
 

bubblan

Välkänd medlem
30 jul 2008
198
3
18
Dalarna/Solna
Det är inte nån större ide att trimma motorn, köp en 800 i så fall! Blir billigare.. Men 600an går bra!
Ta gärna lös grenröret och kika lite hur det ser ut. Om den gått långt kan det vara bra med ett kolvbyte. Testa att dreva ner den 2 kugg, brukar göra skillnad och är billigt. Skippa slutburk, låter bara mer och går sämre!
Eftersom du bor i Mora och har nära till Mulle så är det bara att åka dit och få tips! :)
 

strompa

Medlem
30 nov 2008
46
0
6
boyn
Satsa på bra variatorinställningar och v-kitt byt ev kolvar och sätt på en singelpipa kolla upp bestyckning och ev svarva om förbränningsrummen. Men som bubblan säger så är det onödigt att börja trimma en 600 då 800 finns.
 

wesen92

Aktiv medlem
5 dec 2010
58
0
1
mora
okey det kanske är lika bra att skippa att göra något och istället titta på en annan skoter.
men vad skulle ett v-kitt kosta ungefär?
en fråga till, när man satt på en ny rem på skotern, så börjar den typ spricka upp och trådar kommer ur remmen? beror detta på felaktiga inställningar i variatorn?
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
?
en fråga till, när man satt på en ny rem på skotern, så börjar den typ spricka upp och trådar kommer ur remmen? beror detta på felaktiga inställningar i variatorn?
Då är något fel ja, kollat så du har linjerat variatorerna rätt? testa linjera variatorerna så dom ligger rätt så att säga =)

Exakt HUR man linjera kan jag ej svara på då jag inte kan det till hundra 100% o dethär med variatorer är väldigt känsligt :)
 

wesen92

Aktiv medlem
5 dec 2010
58
0
1
mora
Okey kanske får Lämna in den, så får dom fixa till det där, då jag ej vet hur det funkar:(
Någon som har en bra förklaring?