Polaris iq 600rr

magnlar

Ny medlem
28 jun 2011
4
0
1
Stockholm
Tja,

Sneglar åt en 600RR då de är billiga på blocket nu för tiden. En bekant har haft en sån i 2 år. Enligt honom är den en kanonskoter med ett stryktåligt chassi. Men i mjuk/lössnö är den "inget att ha" även med förlängning och 44.an matta.

Vad säger era erfarenheter? Stämmer det?

Jag gillar att köra i lössnö, hoppa, gasa satan etc. Bör jag leta efter en annan?

Jag hyrde en Skidoo 600R e-tec årsmodell 2010 i Funäsdalen, och tyckte att den var trött, och ännu segare i lössnö trots förlängd matta. Är 600RR lika trött som Skidoo 600 ?

Tacksam för svar

Mvh
Magnus

Rossander

Medlem
30 nov 2010
26
0
1
Gävle
Jag köpte en RR i vintras och jag är så jävla nöjd. dock så vart de inte så mkt lössnö körning då jag fick den samma dag som de börja töa.. Men visst vart de lite och min palla då med de, underbar skoter, gasen sitter ju på höger säg de till din polare ;)

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Är väl precis som din polare säger inte rätt skoter om man ska köra lössnö.

Med fart och inget huvud går det säkert ta sig fram men det är inte njutbart om du frågar mig.

Sneable

Välkänd medlem
26 mar 2009
280
0
16
Malå
Dom tar nå jävulskt med bränsle särskilt i lös snö då det går tungt. Min hade en räckvidd på ca 5 mil i tungt före inspirerad körning.
Satsa på en insprutare det är värt det, jag behövde alltid låna en annan maskin om man skulle på en lite längre runda

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
kanon maskin som tål hårda tag men någon lössnömaskin är de inte, tror att de är boggin som gör dom så dåliga i snön, gäller både korta och långa 600 an.

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
beträffande soppaförbrukningen så är det väldigt beroende på bestyckningen.. Dom drar soppa som pripps 7.2or försvinner på parkbänkarna närmast systembolaget med originalbestyckningen.. måste korrigeras för vart du ska köra.. rätt bestyckad ska den väl inte vara llt för våldsam.. Har inte hunnit köra min nya nåt än då jag köpte den för dryga månaden sen men man får väl se till vintern..

silas

Aktiv medlem
26 okt 2009
60
0
6
sundsvall
Köpte en SE i vintras och är grymt nöjd med den. Riktigt rolig och stryktålig maskin. Tycker den är en bra kompromiss led/lös åkning. Och som sagt rätt bestyckad är det inte förbrukningen som sätter stopp men en större tank hade varit att föredra.

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Jag tycker då iaf att en förlängd rr med lite ändringar tar sig fram riktigt bra i lössnön, har klättrat grymt mycket med min i vintras och är riktigt nöjd med hur bra den tar sig fram:)

_tomas

Medlem
22 jul 2010
44
0
1
Matfors
Köp ingen 600 RR SE , för lite motor med för mkt matta... Ska du ha någon längre köp iaf någon med 800 motor

Strasse

Välkänd medlem
27 jul 2009
434
0
16
Gräsmyr
Köp ingen 600 RR SE , för lite motor med för mkt matta... Ska du ha någon längre köp iaf någon med 800 motor
vad innebär för lite motor för dig?? finns väll hur många 600 lössnömaskiner som helst ute på marknaden som folk är skitnöjda över..

nils0lof

Medlem
15 jan 2012
10
0
1
har en kort 600rr i orginalutförande och tycker då att man tar sig fram jävligt bra i lössnö...

simon13

Välkänd medlem
2 apr 2010
490
1
18
någon som vet om en iq tar sig ungefär likadant i lössnö som en rev 600?
Har testat båda, IQ går mkt djupare i snön än reven. Men alla korta går kasst i lössnö allting har att göra med vem som står bakom styret.