rmk 800 144" 2010

TT-Boy

Aktiv medlem
28 feb 2011
50
0
1
Hej!

Är det ngn som har denna modell som kan ge mig lite feedback på den? Är det en bra skoter? Håller motorn? Håller remmen? Bränsleförbrukning? Framkomlighet?

osv osv

Tacksam för svar!
 

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Det verkar variera från maskin till maskin. Jag har en PC5a på min uppdaterade -09a och har aldrig upplevt minsta "tvekan" vid gaspådrag eller liknande. SLPs standarmappning. Går eventuellt lite fet på lågregistret men där är man ju inga längre perioder, i alla fall inte jag :)
Någon skickligare med mer känsla än jag skulle säkert våga snåla ner den en del, vilket är väldigt enkelt med PC5a, men jag tycker att det funkar bra som det är.
 

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Lånar tråden lite.

Är som sagt intresserad av vilka problem ni har haft med tidigare 800or.....har själv en -10 och hoppas på en hyffsat problemfri vinter.
Har sett att motorn är delvis ombyggd från -09 till -10 iaf.....cylindrar och dylikt är olika på årsmodellerna, så jag hoppas förändringarna är till de bättre.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Vad jag har förstått så smetade dom dit -10 motorkomponter i -09 när dom uppdaterade dom.
Var väl mest -09 som hade större problem.
Ang mappningen så kom det en ny i våras som funkar bra. inga bludder eller tvekan.
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Vad jag har förstått så smetade dom dit -10 motorkomponter i -09 när dom uppdaterade dom.
Var väl mest -09 som hade större problem.
Ang mappningen så kom det en ny i våras som funkar bra. inga bludder eller tvekan.
den mappningen blev då ingen skillnad än på den innan.. kör på ca 600-700 möh.
nu blev de en pc5 får se hur de ska gå till..

nån som vet hur man gör? måste man ladda ner mjukvara själv eller e de bara plug and play? den har inga trimgrejer på..
 

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
den mappningen blev då ingen skillnad än på den innan.. kör på ca 600-700 möh.
nu blev de en pc5 får se hur de ska gå till..

nån som vet hur man gör? måste man ladda ner mjukvara själv eller e de bara plug and play? den har inga trimgrejer på..
Jag köpte min med SLPs standardmapp inlagd från början, men din är förmodligen tom och då måste du lägga in en map själv.