Yamaha Nytro X-ride SE

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Just nu går de väldigt segt:/ tappat lite av motivationen när jag inte fått några delar:( men under veckan tänkte jag försöka få dit matta boggi o div små plock:)
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Idag fick jag ett roligt besked! Nästan allt jag saknat till skoter går från USA i morgon!!:) gissa om man vart glad när man kollade mailen ikväll:))
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Idag fick jag ett roligt besked! Nästan allt jag saknat till skoter går från USA i morgon!!:) gissa om man vart glad när man kollade mailen ikväll:))
Härligt!

Hoppas jag hinner med ett besök i helgen...så kanske jag kan fixa lite motivation till dig ;)
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Hehe jo låter som en bra ide:) fast fick som tillbaka rätt mycke motivation nu när jag vet att nästan alla prylar är på väg:)
 

RobbanSWE

Välkänd medlem
14 jun 2009
563
9
18
Umeå
Just kört en tur med en xtx 270hp och det är kul :)
Så sätt igång och skruva nu innan snön smälter !
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Nu kommer de lite ny färska bilder:)

Test montage av avgas sidan innan svets av turbo fläns:)

Börjar se ut som en skoter igen:)

Nu ska jag bara slänga in drivaxel o sen hoppas jag på att få dit boggin:)
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Nu så är boggin också på plats:)




De kan nog bli bra de här:) fotstegen är inte dom rätta...

Tack för ikväll:)
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Jo nu känns de bra igen! nu vill man bara fortsätta:D Tack!
dropbrackets och spindlar kommer vara orginal färg, då jag inte vill riskera lacksläpp
när dom är så oskyddade.. för de är nåt som ser för jäväligt ut!
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Pulverlacka spindlar och dropbrackets...det håller...går ju knappt att slipa bort även om man vill. Iaf dropbrackets skulle sitta fint i en svart nyans...
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Vi kan kolla på det idag då jag kommer ut...så kanske vi kan lösa något :)
Men hallå där Chris, det räcker att du får oss dödliga att må dåligt över våra tillkortakommanden med ditt bygge-ska du vara där och peta i andras kräver jag millimeterrättvisa-då får du åka förbi hemma hos mig och peka också!

...och om vi ska vara seriösa:
Pulverlacka spindlarna och dropbracketserna som Chris säger-det är ju massor på projekt på Totallyamaha som gjort det utan problem. Bussgods fixar frakten av detaljerna-eller så gör Chris det! ;)