Yamaha Nytro X-ride SE

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Live från mekandet...

Timbersled dropbrackets på plats

Isolering till olje slangarna


Kommer lite fler bilder under kvällen:)
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Idag vart de dubbning av fotsteg, dit med lite små prylar:) imon får jag styr stången från lacken o bakbågen så i mon tar vi sikte på upp start:)





Lite smyg reklam;)
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Sista små detaljerna hämtad från lacken, nya skidkrokarna kom idag och bussningarna:) idag ska de slitas för brinnande livet:)
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Så! Skidorna nästan färdig inställda, bara camber kvar:) bågen bak på plats, styrstång och styre där oft'en kom också till nytt och så även RSI 2" höjjaren:) gjort nya bussningar till skidorna som vi även satte på plats:) alla bränsle och vacum slangar är även dom dragna.. Förutom sista in kopplingen till extra spridarna:/ så imon tar vi nytt sikte på upp start:)





Kan nämna att höjden på styret vart helt perfekt i mina ögon, tyckte att de var lite för högt på förra maskinen:/
Nya tag i morgon:)
 

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Ska du ha röd ram på meshhuven? Bra drag att lacka styrstången också:),blev snyggt. Alltså skinz måste ju ha tänkt att man ska köra med timbersleds dropbrakets då dom passade så fint mot fotstegen?
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Jodå ramen kommer vara röd, även ramen på skinz dynan:) Dropbracketsena såg ut precis som orginal gjorde i fotsteg infästningarna:)
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
.. men Timbersled's boggie måste ju vara en av de sämsta lösningarna i förhållande till pris?!
hur mkt slaglängd tappar man inte när man använder sig av en sån där enorm droppbracket, samt övre vändhjul stora som LP skivor??

Hur mkt får man betala för en boggien?
och vad har den för slaglängd bak?
dvs, hur långt färdas den övre axeln i baksvingen vertikalt genom sitt slag?

..jag vet att de e en fin boggie som väl gör sitt jobb att hålla ner skidorna vilket kan behövas på turbo 4-t, men jag blir häpen när jag ser vändhjulen, de e ju efterblivet.
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Måtten på dropbrackets skiljer sig inte emot orginal, förutom att dom är lite lättare:)
ang hjulen så sitter de precis lika stora hjul på Nytro mtx -10 -11 -12:)
sen har jag faktiskt ingen aning om slaglängden heller.. Vet bara att detta koncept ska funka därför har jag gått den här vägen inte mer med de?
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Dom övre vändhjulen är dom 7" t.ex. samma som på min Phazer?...eller har dom större?
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
.. nene de var ingen personlig peak!
fick ett infall bara när de såg så stora ut, men de är bara 2cm större i diameter är tex skidoo då.

Men de jag reagerar mest på är att de e en sån hög dropbracket när de finns en så djup tunnel. Om man tex kollar på RX1 an så förstår jag behovet av dropbrackets, mattan går ju helt enkelt inte in, och nu har jag inte alls spenderat tid kikandes in i nytrotunneln, men jag tycker att Timbersled borde iom. uppdaterade version av boggien anpassat den efter den potential som finns.
men men .. den är säkert awesome!

:)