Om han köper en TNT av 08:ans modell ja. Däremot på 09:ans TNT sitter de samma HPG clicker dämpare som på 09:ans MXZ 600 e-tec maskin. De bättre dämparna d.v.s. Har inte kört en XP med SDI motorn, har haft en 09:as TNT själv samt kört en REV med SDI motor. Bränsleekonomiskt mellan dem skulle jag inte märka någon större skillnad, kan däremot vara så att SDIn i XP chassist drar mindre än 500SS motorn (TNT). Skulle tippa på att TNTn går mellan 1.5-2.2 liter milen på led. Däremot kan den gå ganska hårt i lössnö om man känner för det. 500SS motorn är ju en förgasare medans SDIn har direktinsprut. Bortsett från motorn tror jag inte det är någon större skillnad mellan en 08:as XP SDI och en 09:as TNT. Däremot precis som Renegadexx skrev så är det lite sämre dämpare på 08:ans TNT. Har inte hittat något negativt alls under tiden som jag har haft min TNT. Motorn har varit väldigt pålitlig och kan säga att gas responsen är grym! Helt klart en prisvärd maskin.andra dämpare om jag inte missminner mig.. alltså x-paketet på sdin.
Nä det är inget som egentligen skiljer förutom motorn, och vilken du väljer bör bero på skicket på maskinerna - är dom exakt lika bra lär du inte ångra dig och tänka "fan skulle ha köpt den andra".Tjena sugen på att köpa en skidoo med det nya chassiet xp. Jag undra om det är några större skillnader mellan tnt och mxz xp 600 sdi förutom motorn? Är det något särskilt man kolla på innan man köper någon utav dessa skotrar? Tnt motorn hur är den?
Sdi är absolut INTE piggare enligt mig iafaDet sitter samma dämpare på både xp tnt -08 och mxz xp 600sdi -08, x-paketets dämpare.
Det sitter enklare mätare på tnt;n . SDI;n går lite billigare och lite piggare.