Hur är det med 09 assault:en igentligen?

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
Vågar man köpa en sådan nu?
Man har ju hört problemen med rasade maskiner.
Att de drar ofantlig mängd soppa osv..
Uppdatering av program vara till höger och vänster och ändå fortsatta problem.
Vad är det som stämmer vad har blivit skrönor?
Vågar man köpa en nu, eller?

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Problemet va den svenska soppan sa min åf, det har dom nu åtgärdat enligt han. bara skotern är uppdaterad till senaste uppdateringen.

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Alla som köpte en 09a ny fick en kallelse från ÅF där dom skulle rätta till problemen. Min ÅF sa att alla gjorde inte det eftersom vissa tyckte den gick bra ändå och inte orkade frakta den på sitt släp x mil.

Men alla maskiner har ett chassinummer. Det skriver du bara av och ringer till närmsta ÅF som kollar om uppdateringen är gjord. Bara för maskinen är servad och stämplad behöver det inte betyda att toppen och kolvarna är bytta samt uppdateringen. Så sa han till mig iallafall!

2 av mina vänner har köpt 09or och jag tycker det verkar vara en sjukt trevlig maskin! Du blir nog nöjd. Lycka till! :)

Last edited:

Fredrik W

Välkänd medlem
18 jun 2011
100
0
6
Luleå
Problemet är att den går dåligt under 500 höjd meter.Problemet visar sig på ca 5500 varv då dör den.Vad jag vet så har polaris inte fått till mappningen.Den tvekar när den skall växla mellan högfarts o lågfarts munstyckena.Rolig skoter men tråkigt med dessa förbannade mappnigar,gav upp o sålde.

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
har också köpt en som ska vara fixad med ny topp och nya kolvar men är osäker på om den har senaste mappningen! köpte den av en kompis och den går bra inga nysningar! frågan är ska man mappa om den ändå och kanske få problemen eller ska ja köra med näst sista mappningen om de är den den har?

Fraggen

Aktiv medlem
30 sept 2007
90
0
6
Gällivare
Polaren köpte en sån förra året som var uppdaterad med alla nya prylar och nyaste mappen. Höll 50 mil innan den skar första gången... Han gav till sist upp och sålde den.

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Hittar du en som är uppdaterad så tycker jag inte du ska tveka.. Grymt rolig maskin!

Köpte en -09 ifjol som var uppdaterad.
Den hade det där felet med att den "duckar" då man gav gas.
Men i slutet av Feb början av mars så kom det en ny mappning som vi laddade in.
Sen dess är då alla mina problem över. går hur fint som helst. inget bludder eller tvekningar.
Och soppan.. Pja... en dag med kanske 5mil ledkörning och lite puderpump så åkte jag inte på 2,7L milen. Tycker då inte jag är farligt för en sån maskin!

Men skulle vart skoj att höra om någon fler är nöjd med senaste mappningen

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Min funkar inge bra med den senaste mappningen har best powercommander som ska på! Någon som vårt man laddar ner mappar till den? Och vilken som funkar bra? Skotern helt original..

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

petrus_j

Välkänd medlem
14 feb 2005
178
0
16
ställdalen
Min ska enligt uppgift vara uppdaterad med "alla" grejor. Är std i övrigt vad det gäller pipa & burk. Variatorn har jag inte tittat på vad det sitter för grejor i.Har inte kollat vilken mapp som ligger i heller. Tänkte prova denna vinter och se hur det funkar. Är sugen på SLP pipa + burk och en PC, fick erbjudande att köpa detta för 4000:-. Tycker det verkar vara en hyffsat bra deal.

r0jpert_

Ny medlem
17 okt 2011
2
0
1
gävle
#10 petrus_j
hörde av min polare att hans assault gick kanon bra med PC och sen när han monterade pipor å burk börja den krångla så skippa d.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Min ska enligt uppgift vara uppdaterad med "alla" grejor. Är std i övrigt vad det gäller pipa & burk. Variatorn har jag inte tittat på vad det sitter för grejor i.Har inte kollat vilken mapp som ligger i heller. Tänkte prova denna vinter och se hur det funkar. Är sugen på SLP pipa + burk och en PC, fick erbjudande att köpa detta för 4000:-. Tycker det verkar vara en hyffsat bra deal.
ska inte du ha frejerna köper jag! bara skicka pm!!

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
#10 petrus_j
hörde av min polare att hans assault gick kanon bra med PC och sen när han monterade pipor å burk börja den krångla så skippa d.
Provade en maskin ifjol som hade slp helsystem och Pc5.
Gick ju sjukt bra men hade dom där irriterande tvekningarna.
Men det sitter nog bara i mappningen.