Hur är IQ 600 RR?

A

axelsson_vpg

...en polaris 600rr SE?

Jag funderar på någon "ny" skoter. Och dom som är intressanta är
600rr SE eller M7/M8/crossfire.

Dom känns ju stabil och trevliga iaf.. Någon som äger en som kan berätta lite? =) Hört att A-armarna är riktigt dåliga..

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
A-armar dåliga, vart har du hört det?

Jag har personligen i hög hastighet matat rätt in i sten med ena A-arm varv både jag och IQn sates i frammåtrotation utan att någon av oss drog på sig något som helst skada.

Har tidigare ägt en RR och byggt en 440/600, kör nu RRSE och har då inget illa att säga om den, jag är kanon nöjd.
Det enda jag kan tycka är negativt är att tunnelförlängningen är på tok för lång vilket medgör att den även blir lite klen, jag har kapat ner min 10cm och nitat om den, nu är den lika stabil som resten av maskin!

Var skeptisk till att boggiförlängingen skulle hålla men till min förvånan så har det faktist funkat riktigt bra.

Går bra i snön och tål allt den utsätts för.
Går riktigt bra motormässigt såvida den är rätt bestyckad, jag har själv bland annat gått ner 4steg på MJ tex.

Skulle dock tipsa om att montera non-slip, annars får man ha mattan ganska spänd för att den inte ska kugga över.

A

axelsson_vpg

A-armar dåliga, vart har du hört det?

Jag har personligen i hög hastighet matat rätt in i sten med ena A-arm varv både jag och IQn sates i frammåtrotation utan att någon av oss drog på sig något som helst skada.

Har tidigare ägt en RR och byggt en 440/600, kör nu RRSE och har då inget illa att säga om den, jag är kanon nöjd.
Det enda jag kan tycka är negativt är att tunnelförlängningen är på tok för lång vilket medgör att den även blir lite klen, jag har kapat ner min 10cm och nitat om den, nu är den lika stabil som resten av maskin!

Var skeptisk till att boggiförlängingen skulle hålla men till min förvånan så har det faktist funkat riktigt bra.

Går bra i snön och tål allt den utsätts för.
Går riktigt bra motormässigt såvida den är rätt bestyckad, jag har själv bland annat gått ner 4steg på MJ tex.

Skulle dock tipsa om att montera non-slip, annars får man ha mattan ganska spänd för att den inte ska kugga över.

Okej! Det lät ju mycket bra. Blir kanske att byta in F7an om man får till en hygglig deal där.. Har en SE och en vanlig kort på g. Hade isåfall tänkt förlänga direkt om det blir den korta maskinen. Någon som förlängt själv? Pris? =)

A

axelsson_vpg

Förlängde min med BilletX kit, 136" 1995:- + matta

Hmm okej! Det lutar åt att byta in den i veckan mot en iq 600 rr (kort) 2008a.

Vill helst ha den 365 lång med 44a matta.

Måste jag förlänga tunneln och hur gör jag med kylaren?

Skilldnad på 2008 och 2009 årsmodell?

Last edited:

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Tunnel måste förlängas eller måste och måste men blir varken bra eller snyggt utan förlängningen.
Kylaren behöver du inte röra.
Ingen skillnad på -08an och -09an samma maskin.

A

axelsson_vpg

Tunnel måste förlängas eller måste och måste men blir varken bra eller snyggt utan förlängningen.
Kylaren behöver du inte röra.
Ingen skillnad på -08an och -09an samma maskin.

Hmm ok låter bra, hittade billetX förlängning för 2499 kr och tunnelförlängning billet 999 kr.
Blir att köra på det vid köp.

Hur är org. skidorna för led/lössnö?

Hur vet man då man måste lägga i nya kolvar? En -08a som bara haft varv räknare... :p

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Skidorna ska väl vara bland dom bästa originalskidorna som sitter fabriksmonterade.
Komptesta skotern så får du ett lite hum om hur den mår.

A

axelsson_vpg

Skidorna ska väl vara bland dom bästa originalskidorna som sitter fabriksmonterade.

Smart! Det skall göras... De där med skidorna lät ju riktigt bra :)

GTA

Välkänd medlem
12 sept 2006
332
0
16
har precis köpt mig en förlängd rr ... Var är snön ??? =)

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Om det är RR SE du syftar på så ja, men vanliga RR -08 har inte gripper skidorna monterade original...

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Alla RR har Gripper skidorna monterat orginal.
SLP PP är hemsk på IQ chassit, gör skotern något så fruktansvärt nervös på skare.

Ang RRen i Kalix så hade jag tittat åt annat håll, För några tusingar mer får du en i betydligt fräschare skick, man ser ju tex på bild att mattan på den där är helt slut. Lägg på 8.000 så får du min.

A

axelsson_vpg

SLP PP är hemsk på IQ chassit, gör skotern något så fruktansvärt nervös på skare.

Ang RRen i Kalix så hade jag tittat åt annat håll, För några tusingar mer får du en i betydligt fräschare skick, man ser ju tex på bild att mattan på den där är helt slut. Lägg på 8.000 så får du min.
OKej det lät ju bra. Hmm, jepp en ny matta medföljer dock.. Fast man kan ju spekulera i miltalet då mattan ser ut så där?

Grejen är att jag hade tänkt byta in F7an! Annars hade de varit intressant :)

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18

Då kan jag tillägga att det inte satt gripper på min RR -08, du blandar inte ihop RR och RR SE nu då?