Helt ny på skoterfronten hjälp mig snälla välja skoter prisklass från 70-120k

MBFL

Aktiv medlem
16 apr 2009
96
0
6
kalix
jo 11orna verkar funka bra motormässigt det ända negativa jag vet är ju att dom vill på att spricka vid ex fotsteg men helt klart en rolig maskin
 

mojja

Aktiv medlem
21 nov 2011
54
0
1
Jo en scb assault verkar inte vara ett helt galet bra köp kollar man på blocket så begär handlarna 143k för dessa och detta ryms ju inom den budget jag lagt för köp av ny maskin.

Men menar nu på fullaste allvar att om man klampar in till en av dessa säljare att prutmånen nästan är obefintlig?

Skulle nästan kännas förnedrande om man inte kunde pruta en slant när man köper leksaker för nästan 150 k kommer ju behöva allt inom skoterutrustning förutom självaste maskinen. Kläder,kängor hjälm o.s.v??
 
Last edited:

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
jo 11orna verkar funka bra motormässigt det ända negativa jag vet är ju att dom vill på att spricka vid ex fotsteg men helt klart en rolig maskin
Inte Swb A, dom har andra fotsteg. :)

Jo en scb assault verkar inte vara ett helt galet köp kollar man på blocket så begär handlarna 143k för dessa och detta ryms ju inom den budget jag lagt för köp av ny maskin.

Men menar nu på fullaste allvar att om man klampar in till en av dessa säljare att prutmånen nästan är obefintlig?

Skulle nästan kännas förnedrande om man inte kunde pruta en slant när man köper leksaker för nästan 150 k kommer ju behöva allt inom skoterutrustning förutom självaste maskinen. Kläder,kängor hjälm o.s.v??
Kanske handlarna där nere har sålt mindre. Det bär sig att prova! :p

det håller jag med om utan turbo hade jag häldre haft ex m8 rmk
Hehe, då är vi överens!
 

mojja

Aktiv medlem
21 nov 2011
54
0
1
Nja yamaha kommer jag aldrig köpa något av efter diverse krångel med detta märke på marin sidan och oseriöst bemötande från deras handlare.
 

mojja

Aktiv medlem
21 nov 2011
54
0
1
Haha om vi ändå hade haft några handlare här nere :)

Får nog åka minst 20 mil till närmaste handlare skulle jag tro :(
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Haha om vi ändå hade haft några handlare här nere :)

Får nog åka minst 20 mil till närmaste handlare skulle jag tro :(
Hehe 20 mil är ju inte så långt. Pendlar dubbelt så långt varje helg enkel väg.

Funderat på en snow hawk? Du är garanterat värst på en sån.
Har förresten börjat titta lite på en assault iq. Det är en riktigt grym maskin det lilla jag har kört med den. Ryms i din budget och är en riktigt bra maskin.
Ett annat förslag är M8 HCR, ungefär som en assault, men eftersom att jag är mer van vid arctic vågar jag lova att den är skottsäker.
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Mellan 10-15% kan du lugnt pruta annars har du hittat en dålig handlare!

Kan inte påstå att Polaris RR maskiner skulle vara sönderkörda, beror väl på hur långt dom gått i flesta fall. Med din körning du skall göra så skulle jag välja den förlängda varianten RR SE...
Här har du förmodligen ett kanonköp så gott som ny maskin för 75000spänn endast 50mil.
http://www.blocket.se/dalarna/Polaris_600_rr_se144__36859301.htm?ca=6&w=2

Här har du två till något dyrare!
http://www.blocket.se/jamtland/Iq_660_se_37148989.htm?ca=6&w=2
http://www.blocket.se/jamtland/IQ_600_RR_SE__Nyskick_37343890.htm?ca=6&w=2
 

mojja

Aktiv medlem
21 nov 2011
54
0
1
Hej!!

just dessa rr modeller har jag en fundering på. Hur fxn kollar man timmarna på dessa då dom inte är utrustade med timmräknare?

Hur ser jag som vanlig lekman om skotern är sönderkörd,reparerad eller ett lik?
Som jag skrev i topic är helt ny på detta med skotrar.

Har skickat ett sms till den som du länkade till får se om han svarar :)
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Med dessa skotrar som ex. så ska dom se typ ny ut med tanke på det låga miltalet, men titta under motorn så att chassit är intakt och kolla framvagnen så den är rak å fin och kolla även bakifrån så att chassit ser rakt ut, i övrigt så ska ju skotern inte gå att göra lik av på dessa få mil utan att det öppenbart skulle ses med ögat.
Det där med timmar/mil får du vända dig till en handlare om el. om nån annan på forumet vet, eventuellt kanske handlarna kan kolla via styrboxen men det vet jag inte, en idé bara.
 

mojja

Aktiv medlem
21 nov 2011
54
0
1
Nytt är nytt beggat är beggat. "Nykänslan" slår väl allt?
Haha ja om inte annat så slår det på pungen,

För min egen del har jag inte längre behovet av att köpa allting fabriksnytt längre.

Efter att man köpt 3 nya bilar på 6 år + fabriksny båt ifjol och ett par vatten skotrar och har ett nybyggt hus sen 4 år tillbaka så har jag insett att glädjen med fabriksnytt är väldigt kort.

Så fort man brukat saken 1 ggn så är den beggagnad och inte på något sätt unik längre :mmph:

Men det skulle inte förvåna mig om det stod en polaris swb assault 800 på tomten till helgen.

Men det kan lika gärna stå en 600 rr se på tomten med.

Man får ju nästan 2 st 600 rr se med 50 mil på mätaren för vad en swb assault kostar:eek:hwell:
 

mojja

Aktiv medlem
21 nov 2011
54
0
1
Kom på en sak då kan man ju nästan köpa en 600 rr se till kärringen med så att man slipper höra gnället om att man hela tiden köper leksaker och inte växt upp än :)