Blåsjön/jorm

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Någon som varit upp helgen som var? eller som är där uppe nu? Hur ser det ut?
Under påskveckan var jag där, riktigt fin åkning. Åkte hem kvällen/natten mot långfredagen, vet inte hur många bilar man mötte med stora släp (gissningsvis runt ett hundratal mellan Gäddede-Strömsund) så vet inte om det kan vara svårt att hitta något ställe som inte är helt uppkört nu efter påskhelgen/lovet.

Men såg väl ut som om det snöar nu.

sarrow

Välkänd medlem
1 jan 2000
316
0
16
Gagnef
V16 åker vi upp ett gäng till Jormliens fjällgård. Hoppas på fina dagar !!! Nån mer som ska dit den helgen ?

sarrow

Välkänd medlem
1 jan 2000
316
0
16
Gagnef
Vi åker från Borlänge så vi har också 70 mil. Vi är i skrivande stund 7 st. Jag letar efter reskompis då vi är ojämnt antal just nu, trist att åka själv 70 mil.

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Vi åker från Borlänge så vi har också 70 mil. Vi är i skrivande stund 7 st. Jag letar efter reskompis då vi är ojämnt antal just nu, trist att åka själv 70 mil.
Hedemora/Säter, så vi har ju samma väg. Vi är också ojämnt men räknar med att kunna ha ett ekipage med 3 skotrar

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Självklart, tänkte mera på lunch under dagarna.
Kul att veta alternativen när man är ute och åker.
Det går att göra mackpaket på Fjällgården. Kostar 25kr/dag. Skulle verkligen rekommendera det då det blir mer tid till åkning. Bara stanna i en driva och sola och käka mackor. Och det går att göra lika med termosen, bara ställa ner den på kvällen så har ni kaffe/varmt vatten på morgonen.

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Det går att göra mackpaket på Fjällgården. Kostar 25kr/dag. Skulle verkligen rekommendera det då det blir mer tid till åkning. Bara stanna i en driva och sola och käka mackor. Och det går att göra lika med termosen, bara ställa ner den på kvällen så har ni kaffe/varmt vatten på morgonen.
:):)

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Kom hem därifrån igår, mycket snö men man får leta nån skuggsida för att få lössnö. Vart riktigt härlig åkning bortsett från ett motorras.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Men fortfarande.. Varför är det så jävla svårt att hålla sig från det reglerade området?! TVÅ KILOMETER, sen är det ju fritt! Jag vill gärna hinna betala av min nästa maskin innan det blir totalförbud...