Ok !Kolla med kalix maskiner. Köpte en 44 backcountry av dom till min rush för 4995:-. Och ja det är 305 som gäller på 2010orna. Var inte tvungen att göra några modifikationer för att få dit den förutom att byta drivhjul till nonslip(8kugg). Dock var det som Kim.J säger väldigt, väldigt, väldigt trångt och bökigt men det gick!
Jag gissar att anledningen till bytet av drivhjul är just för att det är trångt?Ok !
Men om an måste byta drivhjul också så blir det ju typ lika dyrt som den mattan som passar direkt + att man får betala mer i arbetskostnad åt skoter verkstan .
Ska lämna in skotern för 50mila servicen snart oxå så jag tänkte be verkstan att byta matta samtidigt När dom ändå ska skruva i skotern men kallaset lär gå på ca:10k iaf grr
Ok !
Ska lämna in skotern för 50mila servicen snart oxå så jag tänkte be verkstan att byta matta samtidigt När dom ändå ska skruva i skotern men kallaset lär gå på ca:10k iaf grr
Du har fått ett väldigt bra pris. Det brukar kosta betydligt mer. Ca 5000:- för mattan, och åtminstone 3 timmar arbetstid får man nog räkna med. Det blir ungefär 7500:- bara för mattbyte.Lämnade nyss in min dragon för mattbyte samt nerdrevning plus 50 mila servicen och så köpte jag en 5-liters dunk olja det gick på ca 4,500 så ditt borde nog inte bli så dyrt heller!
Det låter inte orimligt. Hos oss kostar en 50-mila service 1595:-. matta går nog att få för 5000:-, arbetskostnaden 700:-/timme x 3 = 2100, no-slip 1800:- (för 2). Slutnotan: 10 495:-.Hm.....
Hos min åf så kostar 50mila servicen nästan 2000kr och mattan 7500kr + typ 1000-1500kr för mattbytet. Sen typ 2000kr för drivhjul och mer pengar för hjulbyte så billigt blir det inte