Beror väl mycket på vad man ska ha skotern till. Vi hade en Rave 550 -09 förut och den tyckte jag var perfekt till ledåkning och kanske lite utflykter i lössnön. Hade satt på 44 matta + drevat ner den. Men den hade det jobbigt i djupsnö så klart. Billig i försäkring också. Det var min dotter som åkte mest på den men till i år vart det en RMK 600 istället. Som sagt beror väl allt på hur den ska användas. Kanske du ska titta på en 600 direkt istället?Alla säger att 550's är kass, va gör dom kass?
t.e.x. om man ska köpa en rev 550, är de bättre att köpa 440?
Kass och kass.. dom är ju fläktkylda och därmed inte speciellt mycket att köra med..Alla säger att 550's är kass, va gör dom kass?
t.e.x. om man ska köpa en rev 550, är de bättre att köpa 440?
jag har en sån betalar 2500 helår helförsäkring på länsförsäkringar jag är 18 årtyp billiga? bra du vet mycket om priserna betalar väll 1250kr helförsäkring på en 550.. Kolla vad en 600 short-stroke kostar
men du är ju 18år ,, är man över 25år så betalar man väl mindre eller? har ja fel?jag har en sån betalar 2500 helår helförsäkring på länsförsäkringar jag är 18 år
Det finns ju äldre 600r också annars.. Det var bara för att få en rättvis försäkringsjämförelse.Alla har inte råd med en e-tec!lite dyrare att köpa
60 vs 115 är nästan dubbelt så mycket att åka med.Att rata en 550 för att den har 80 istället för 105 är också fel faktiskt. Viktskillnaden är ganska stor också, så totalt sett är den jämförbar skulle jag tro (förutom toppfart osv). Dock drar den i allmänhet mer bensin istället, men ytterligare å andra sidan så är chansen betydligt större att den inte är slutkörd (beroende på milen).