Det finns ju alltid en orsak till remslitage, hjälper inte rengöring måste man ju gå på nästa steg. Och det är ju att kolla över linjering på motor och sek. variator.
Ett enkelt sätt är att "hänga" ner över styret och titta ner på remmen, ser man att remmen vill vika av åt något håll får man shimsa ut eller in sekundär variatorn tills det är bra. Att se med ögat hurvida motorn är korrekt linjerad är svårt att se med ögat och linjeringsverktyg behövs för att få det så rakt som möjligt.
Snöån: Blev besöket hos ÅF lyckat eller var det i vanlig ordning, "inget fel, kör in remmarna"?
Ett enkelt sätt är att "hänga" ner över styret och titta ner på remmen, ser man att remmen vill vika av åt något håll får man shimsa ut eller in sekundär variatorn tills det är bra. Att se med ögat hurvida motorn är korrekt linjerad är svårt att se med ögat och linjeringsverktyg behövs för att få det så rakt som möjligt.
Snöån: Blev besöket hos ÅF lyckat eller var det i vanlig ordning, "inget fel, kör in remmarna"?