Arctic cat XF 800 -12

mdtl

Välkänd medlem
9 feb 2011
154
0
6
luleå
Väcker liv i xf tråden!
Inget remätande på min maskin,har haft tur?Myrkörning men mest skogsåkning,lägre hastigheter kanske?ofta stopp pga träd samt fastkörningar inge fjollande på gasen iallafall...
Bifogar några bilder på skyddsplåt över bromsskivan,ihoptryckt bumper,nya skidor samt rack...

Attachments

racingmikke

Aktiv medlem
1 feb 2009
72
0
6
Skellefteå
Någon som vet vart man får tag i nya boggie skenor? Alltså om det finns nå eftermarknads prylar som är värre än original?? mina original har böjt sig på bägge sidor:S Riktigt dåligt enligt mitt tyckte, men inte konstigt när dom är gjorda som dom är.
Någon fler som fått sina böjda? Eller som sagt nån sida med värre prylar..

mdtl

Välkänd medlem
9 feb 2011
154
0
6
luleå
Ingen som vet av eftermarknads prylar till boggien?
Det finns bla Ice age,verkar va stabila saker.Går väl å ta -10,-11 boggi skenor.(gissar bara inget jag
kontrollerat närmare)ser ut som de är stabbigare i allafall?går ju att lägga in förstärkningar.
Tyckte org.var stabila efter min mattavslitning,bara en sne skena samt kapade stag!däremot har min
egentillverkade frontbumper blivit krokig,intryck samt totalt blivit skrot efter flertal trädkramningar...

mange.mxz

Aktiv medlem
1 maj 2006
66
0
6
ume
nån som har temp problem på hård led
var ute idag o på led så gick den varm , körde i skogen på skaren iofs lösare gick det bra
har ej isrivare men ska skaffa hjälper det måntro

Winkler

Medlem
26 jan 2006
8
0
1
Onsvi
Kan väll summera min säsong på XF:en.

Har gått väldigt bra och jag är sanslöst nöjd med skotern!
Styrningsradien är irriterande men går bra när man kör.
Sista vändan med skotern gick remmen efter 130 mil ungefär vilket ja tycker är godkänt.
Dock sista dagen så tvärdog skotern när vi stanna och vila lite, när vi sen åkte dog den efter 2 meter.
Skall ringa min handlare så får han titta på det, förmodligen bränsleproblem pga stiften är snustorra efter 20 drag.

Finns det något bra kitt till variatorerna? stor skillnad? samt vem saluför dessa?

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
Jag har D&D racing variatorkitt på min och är väldigt nöjd med det. sen jag monterade det slutade den att käka remmar. Nu går det att plåga i ljupsnö stänga av den och ta på bägge skivorna och dom är inte mer än ljumna. Sen blev den en aning piggare å :)

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Jag har D&D racing variatorkitt på min och är väldigt nöjd med det. sen jag monterade det slutade den att käka remmar. Nu går det att plåga i ljupsnö stänga av den och ta på bägge skivorna och dom är inte mer än ljumna. Sen blev den en aning piggare å :)
Inte ett dugg förvånad... Hoopas Arctic inser detta själva, istället för att ta fram hokus pokus remmar som ska hålla. (vilket de inte gör)

Winkler: Det kan vara bränslepumpen som gett upp, bytte nyligen en sån på en XF 800.
Det är ett garantijobb, bara att lämna in...

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Nån som vet vart man kan köpa en bumper för nått vettigt pris? :)
och är det svårt att montera dit den själv? :)

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Jag har beställt en skinz bumper.. kostar 190dollar och ser bra ut.. finns på sledsolutions jag beställde dock inte därifrån..

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
okey nice , undrar också om det är ett måste att köra på 98oktan eller om det går bra att köra på 95oktan? har nämligen 5 mil till närmaste mack som har 98...