Polaris 2013

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Någon som kan tipsa om vart man kan köpa originaldelar till Polaris via internet? För att vara mer specifik så är det ett extrastag att sätta mellan boggieskenorna jag är ute efter (art nr. 5136572).
Någon som har bra erfarenhet av en speciell sida?
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Dom är inte så dyra att köpa av din handlare... runt 300 inkl bultar. Ring bara närmaste handlare så tar dom hem om dom inte redan har hemma såklart.
 

R800

Välkänd medlem
23 jan 2009
403
1
18
sundsvall
Kostar inte staget strax under 300? Ser ingen större vits i att jaga det på nätet..men det är ju jag det
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Om man förväntar sig service värd kungen själv när man kommer till sin lokala handlare när det är dags för maskinköp så tycker jag att man borde stötta denne även när det gäller smådelar och tillbehör. Annars står man där till slut och måste åka 20 mil med bil och släp för att kunna serva sin skoter.

Visst, en viss del kanske kostar några hundralappar extra, men i det långa loppet är det nog värt det.
 

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Om man förväntar sig service värd kungen själv när man kommer till sin lokala handlare när det är dags för maskinköp så tycker jag att man borde stötta denne även när det gäller smådelar och tillbehör. Annars står man där till slut och måste åka 20 mil med bil och släp för att kunna serva sin skoter.

Visst, en viss del kanske kostar några hundralappar extra, men i det långa loppet är det nog värt det.
Jag får åka 13 mil enkel resa, så jag jagar inte runt på nätet för att få det billigare utan jag vill bara slippa åka nästan 30 mil för ett stag. Det blir ganska dyrt då.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.127
956
113
Stora Blåsjön
Jag får åka 13 mil enkel resa, så jag jagar inte runt på nätet för att få det billigare utan jag vill bara slippa åka nästan 30 mil för ett stag. Det blir ganska dyrt då.
Din handlare borde väll kunna lägga denna pinne i ett kuvert/låda och skicka den med posten till dig.
 

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Din handlare borde väll kunna lägga denna pinne i ett kuvert/låda och skicka den med posten till dig.
Jo det kan dom garanterat men jag har dålig erfarenhet av det, jag hämtade ut min skoter den 22:a november 2011 och då sa dom att bukskyddet var restat och skulle komma senare under veckan, jag fick det den 16:e februari 2012. Sen vad det berodde på kan inte jag säga men jag vill inte vänta så länge på pinnen.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Jo det kan dom garanterat men jag har dålig erfarenhet av det, jag hämtade ut min skoter den 22:a november 2011 och då sa dom att bukskyddet var restat och skulle komma senare under veckan, jag fick det den 16:e februari 2012. Sen vad det berodde på kan inte jag säga men jag vill inte vänta så länge på pinnen.
Tur att man har lite närmare till en handlare själv då, bara 3-4mil enkel resa här.

Men denna finns ju om man vill få den på posten: http://billetx.com/billetx-produkter/specialdelar/boggie-forstarkning/
Men står inte exakt hur lång den är så den kanske inte passar lika bra som en orginalpinne.
 

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Hur är pro rmk 600? Någon som har testat och har några synpunkter? :)
Har just varit och kört hem sambons nya Pro 600, sjukt vad vass dom låter i år, svårt att skilja ljudet från 800:an....verkar vara en bra 600:a maskin dom fått till i år..
 
W

wettrob

Min står i garaget, inte hunnit testa än:p
Du får fara ut och köra snarast sedan ska du komma hit och berätta! ;)

Har just varit och kört hem sambons nya Pro 600, sjukt vad vass dom låter i
år, svårt att skilja ljudet från 800:an....verkar vara en bra 600:a maskin dom fått till i år..
Jo vad jag har läst när man har googlat så verkar dem ha fått till den riktigt bra, " man måste titta på huven för att se att det är en 600a och inte en 800a " säger dem... Men hur sant det är får man ju se senare.

Mer svar uppskattas ifall vad ni vet vad som är skillnaden mellan 12ans och 13on, förutom fotstegen,remdriften och dynan.
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Du får fara ut och köra snarast sedan ska du komma hit och berätta! ;)


Jo vad jag har läst när man har googlat så verkar dem ha fått till den riktigt bra, " man måste titta på huven för att se att det är en 600a och inte en 800a " säger dem... Men hur sant det är får man ju se senare.

Mer svar uppskattas ifall vad ni vet vad som är skillnaden mellan 12ans och 13on, förutom fotstegen,remdriften och dynan.
Är samma skillnader som på 800an, det du nämnde och kolfiber prylarna samt a armarna. Motorn är identisk, 600 motorn var ny förra året och satt bara i rmk. I år sitter den även i dom kortare 600 orna. Den går riktigt bra, men den är ingen 800a.
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Har inte fått svar från min handlare som skulle ta upp detta med under huven väskorna som INTE passar.

Kattstrypare kan funka! Men känns inte helt ok.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
har dem bytt spridare igen? Satt väll bosh på -12:a och npgot annat på 11:an. Vad sitter där nu?
Tyckte jag skymtade Bosch logan runt motorn när jag monterade min väska under huven, var dock inget jag tänkte på så är inte 100 på vars jag såg den ! :bigsmile: