Polaris 2013

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Har inte fått svar från min handlare som skulle ta upp detta med under huven väskorna som INTE passar.

Kattstrypare kan funka! Men känns inte helt ok.
Min ÅF hade inte hört ngt om det iaf, ska kolla hur det ser ut imorrn!
nä inte ok, man tycker dom kanske borde tänkt på att det är kolfiber på årets modell.
 

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
Var och köpte mig en rmk assault 800 155 -13 idag, något som är värt att göra innan man börjar åka? dreva ner? variatorkitt? Eller funkar den som den är? :)
 

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Så elvorna som inte hade boggningar å skit för sig får inte spridarna bytta till bosh ändå?
Dem som hade problem fick nya siemens spridare i så fall, tveksamt att det går att byta till bosch bara så där.
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Man gjorde som sagt om flera saker mellan -11 och -12 just för att kunna byta spridarna till Bosch. Bland annat så är det helt nya cylindrar.

Edit: Tvåa på bollen...
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
jag har en fråga sitter championstift på min pro men om jag ska köpa extra stift från ngk som pallar med den elektriska backen var det BP9HS man skulle köra med då?
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
jag har en fråga sitter championstift på min pro men om jag ska köpa extra stift från ngk som pallar med den elektriska backen var det BP9HS man skulle köra med då?
GR9A-EG heter stiftet som man satte i 12:eek:rna. Nu har jag inte tittat närmare på 13 just vad gäller stiften, men det borde vara samma.
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Är det nån från norrbotten som kommer att hämta sin MY13 i Vilhelmina som kanske kan ta med sig nå prylar till mig? Skriv ett pm.

Tack//
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Det går även att köra med BPR9ES. Skillnaden mellan GR9A-EG och BPR9ES är att det förstnämnda har en förstärkt kärna som skall vara mindre känslig för "släckningar". CFI 800 -11 hade som bekant en viss tendens att äta upp stiften vid kallstarter, framförallt de första driftstimmarna.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Det går även att köra med BPR9ES. Skillnaden mellan GR9A-EG och BPR9ES är att det förstnämnda har en förstärkt kärna som skall vara mindre känslig för "släckningar". CFI 800 -11 hade som bekant en viss tendens att äta upp stiften vid kallstarter, framförallt de första driftstimmarna.
Även 600 CFI släckte stift, släckte nog 2 par stift första 50 milen.
 

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Min ÅF hade inte hört ngt om det iaf, ska kolla hur det ser ut imorrn!
nä inte ok, man tycker dom kanske borde tänkt på att det är kolfiber på årets modell.
Satt dit min väska idag och det enda som ställde till det var staget som ska sättas tvärs över motorrummet och in i ett hål i pyramiden på vänster sida. Löste det med ett varv eltejp runt pinnen så den inte ska skava mot kolfibret och låste fast den med två kattstrypare runt röret. Tror inte att man behöver staget, men jag ska testa såhär först iaf.
Ska höra vad min handlare säger när jag ska hämta svenska instruktionsboken senare i veckan.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Kodlås på polaris maskinerna nu, är det ett stöldskydd eller?
Fick instruktionsboken idag.
;p
Kom förra året.
Den kan startas men inte varvas upp till inkopplingsvarv.
Motorn stängs även av när den är uppe i temp när koden är inslagen.
Man kan klä på sig och komma på att man glömt kaffet och korven utan att den kokar... :)
 

fadern111

Välkänd medlem
12 mar 2012
204
0
16
Luleå
Kom förra året.
Den kan startas men inte varvas upp till inkopplingsvarv.
Motorn stängs även av när den är uppe i temp när koden är inslagen.
Man kan klä på sig och komma på att man glömt kaffet och korven utan att den kokar... :)
Coolt, måste jag kontakta Polaris för att få någon kod aktiverad?
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Satt dit min väska idag och det enda som ställde till det var staget som ska sättas tvärs över motorrummet och in i ett hål i pyramiden på vänster sida. Löste det med ett varv eltejp runt pinnen så den inte ska skava mot kolfibret och låste fast den med två kattstrypare runt röret. Tror inte att man behöver staget, men jag ska testa såhär först iaf.
Ska höra vad min handlare säger när jag ska hämta svenska instruktionsboken senare i veckan.

Har monterat min med, gick bara fint! och det följde faktiskt med instruktioner om hur man skulle göra på PROn. Man skulle bara ta en till gummikudde och trä pinnen under kolfiberröret på bortre sidan, istf in i det borrade hålet som annars befinner sig där:)