Polaris 2013

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Fick ihop 3,5 mil på min Pro-RMK i helgen och drivaxeln höll, remmarna likaså. Riktigt nöjd, fotstegen är fantastiska! Hoppas bara man inte slår knäna i dom för då lär det göra ont.....
Skaffa knäskydd om du inte redan har det, innan det är försent. Kan lätt bli en helt onödig skada om man kör utan.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
orken är det nog inga problem med ska lägga på vikt i min variator då min varvar 8400typ
Går den upp i 8400varv direkt och håller sig där efter tex 15sekunder fullgas?
Eller går den upp snabbt till 8400 och sedan sjunker något. Det upplevde jag iallafall på min med original variatorbestyckning. Men som det redan nämnts så vänta tills motorn är inkörd riktigt annars kan man behöva ändra mer senare.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Går den upp i 8400varv direkt och håller sig där efter tex 15sekunder fullgas?
Eller går den upp snabbt till 8400 och sedan sjunker något. Det upplevde jag iallafall på min med original variatorbestyckning. Men som det redan nämnts så vänta tills motorn är inkörd riktigt annars kan man behöva ändra mer senare.
den går upp til 8450 sen sjunker den till 8400 efter nån sek sen ligger den där
 

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
testade rmk´n lite i dag vilken kanon maskin otroligt lättmanövrerad om man jämför mot assaulten jag hadde förra vintern det blir en rolig vinter...
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
93
48
Örnsköldsvik
Det finns två t.o.m på blocket, den där plus en till som skulle gått 50mil. Jävligt värdelösa anonnser båda två då det står ca 2meningar.

Kanske nån som är livrädd för att drivaxeln ska paja?:)
 

Fred 81

Välkänd medlem
19 dec 2010
124
0
6
Men en skoter av årets modell som gått några få mil finns det kanske inte så mycket att skriva om heller, den mesta infon finns väl på polaris hemsida.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Det finns två t.o.m på blocket, den där plus en till som skulle gått 50mil. Jävligt värdelösa anonnser båda två då det står ca 2meningar.

Kanske nån som är livrädd för att drivaxeln ska paja?:)
Kan ju vara vad som helst, kanske har tagit lån fast dom inte har råd eller skadat sig och inte vill ha maskin stående en säsong, bara spekulationer men är väl inte så ovanligt att grejer säljs fast dom nästan är nya.



Men ja förstår vad du menar med. Vilka dumhuvuden som säljer världens bästa skoter ;)
 

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
Darn.. Jag ligger bara på 14 på min tripp.. Morgondagen får utvisa om man får lämna in den eller inte då ;) Nä men allvarligt.. Trist att det hände.. Men tur att det är tidigt under säsong så är den ny å hel när det drar igång på riktigt..

sådärja första turen avverkad han 17km sen vart det drivaxel haveri!
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Hör remproblemet ihop med drivaxeln? Såg bild på FB på en som började ha "tänder" borta på drivremmen bara efter ett par mil... Dom får ju ta och fixa dessa problem nu om jag ska "våga" satsa på Polaris nästa gång ;)
 

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
Det är ofta ett resultat av felaktigt monterad tapp på axeln.. Det gör att det börjar vobbla kraftigt på remsidan.. Vissa har rent hoppat av dreven, andra rensat kugg å vissa gått av.. Så ser man onaturligt remslitage på "kedjehus sidan" så bör man kanske kolla drivaxeln sin..

Hör remproblemet ihop med drivaxeln? Såg bild på FB på en som började ha "tänder" borta på drivremmen bara efter ett par mil... Dom får ju ta och fixa dessa problem nu om jag ska "våga" satsa på Polaris nästa gång ;)
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Är nog många axlar som pajjat runt om i Sverige som inte tas upp här, så var inte orolig om det händer på just era maskiner, frågan är bara när och framförallt vart du är när det händer!:)