Alla äger rätt att göra sin affär där den känns bäst, har man dessutom en stuga nånstans uppe i fjällvärlden är det såklart högst naturligt att man där också förvarar skotern.Antar att jag inte är den enda skoter nörden som har skoter på annan ort än där man bor eller????
Om jag kör 95% av all körning i ex stugan som är 25 mil enkel väg så tar jag inte hem skotern till luleå på veckorna!
Dessutom är det ett fritt land där marknaden styr det mesta dvs köp där du får bästa affären.
Vissa handlare har inte den bästa ryktet vilket kan avgöra vart vissa vill köpa sin maskin osv!
Men vad hade 1 liter olja hjälpt detta faktum?
Och varför importerade inte herrn tillsammans med lite andra forumförmågor sina maskiner från staterna direkt, hade ju tjänat massa sköna kronor på detta. att ni hade fått fylla en container med skotrar och skicka tillbaka för att få ett klammer + 4l olja är ju såklart ÅF i USA:s problem i det läget.
Jag vill bara belysa det faktum att distanshandel och att jaga absolut bästa pris ibland också får "sitt pris".
I slutändan så är det du och jag som konsumenter som styr.
Och åter igen, ja, är det sagt vi ska få 1l olja i kompensation, så bör vi såklart också få detta, inget snack om saken. Jag har inte fått någon, har iofs inte efterlyst den heller, men ska jag behöva det? Å andra sidan är 1l olja för min del åtminstone en smal sak i sammanhanget av de kostnader som skoterintresset innebär i helhet.
Nog om det. För min del.
Har köpt lite variatorgrejjer som förhoppningsvis blir ditsatt på fredag, blir kul att se vad det ger!