Polaris 2013

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Orkar inte leta genom tråden, men hur går det med drivaxlarna på PRO Rmk -13? Såg nåt i början av säsongen och förra helgen i Saxnäs var det ett ras. Lurar på en Polaris till nästa år så.....?
 

Landin89

Medlem
17 aug 2012
30
0
1
Överkalix
Jodå du är inte ensam. Och nu går den inte ens igång! Starta den igår och skulle köra in den i garaget och montera förstärkningar till drivaxeln, gick igång på 2a draget som vanligt sedan börja han gå på en cylle och sen stanna han, och där står han nu. Släckte båda stiften och har redan bytt stift 5ggr.. 95okt 91-non 21mil
 

XTX

Aktiv medlem
22 jan 2011
70
0
6
Läst lite på Snowest att det är en del som rensat kuggarna på sina Q-drive remmar, är det nån här som har haft det problemet? Dock bara sett att det hänt på 800;or så undrar om 600;orna klarar sig bra?
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Går ju fortare att skumma igenom sista 50 sidorna än att vänta på någon som ska upprepa det som redan skrivits..
 

arcticjocke

Välkänd medlem
4 jan 2009
282
0
16
Granö
www.madcap.tk
Jodå du är inte ensam. Och nu går den inte ens igång! Starta den igår och skulle köra in den i garaget och montera förstärkningar till drivaxeln, gick igång på 2a draget som vanligt sedan börja han gå på en cylle och sen stanna han, och där står han nu. Släckte båda stiften och har redan bytt stift 5ggr.. 95okt 91-non 21mil
min går ibland på en cylinder, men har bara märkt att den gör det när de är minus och man har kört lugnt typ flytta den och dagen efter går den på en cylinder. brukar köra hårt i ca 200 meter då hoppar den igång.
 

kroks

Medlem
13 dec 2012
14
0
1


Så känns detta tveksamt vad gäller hållbarheten... Hände när jag körde över en bäck. Fick en stöt på vänster skida men inte mer än att jag kunde köra vidare. Stannade dock och inspekterade min pärla och såg det här :mad2:
 

Attachments

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Så känns detta tveksamt vad gäller hållbarheten... Hände när jag körde över en bäck. Fick en stöt på vänster skida men inte mer än att jag kunde köra vidare. Stannade dock och inspekterade min pärla och såg det här :mad2:
Det där såg inge vidare bra ut, har resten av chassit klarat sig utan veck?
Tänker mest på om det tryckts ihop så pass mycket att det böjt sig någon annan stans?
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare


Så känns detta tveksamt vad gäller hållbarheten... Hände när jag körde över en bäck. Fick en stöt på vänster skida men inte mer än att jag kunde köra vidare. Stannade dock och inspekterade min pärla och såg det här :mad2:
Satan så tråkigt, hoppas dom sköter det där snyggt!
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Det kanske är så att vikthysterin börjar ta ut sin rätt...
När du ändå nämner det, är det någon som räknat ut effekt kontra vikt på de olika märkes 800or?
Vet att Vilhelmina motorcenter var på gång med en sådan men har inte sett mer ang det?
Och då menar jag vägt maskinerna själva samt en bänkning och inte efter dom uppgifter som lämnas uppges av märket ...
 

kroks

Medlem
13 dec 2012
14
0
1
Ja av vad jag har sett och även vad ÅF mekanikern sagt så är allt annat intakt. Styret står snett men det beror troligtvis på att styrstagen är fästa i pyramiden.
 

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Nu får ni hjälpa mig här ... Tänker beställa ett Zbroz framvagnskit till åt min maskin.. lika bra att ha i reserv.. har 39" nu.. hur kul/vinglig/tippig/lättskråad blir den med 36"
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Ring o prata med Edvard på Vilhelmina Motorcenter 0940-55970. Han slänger sin 163" runt träden i Saxnäs med framgång vad jag förstår.
Smal är den i allafall! Speciellt face to face mot en proclimb HCR på smalaste!


 

Stenmanracing

Välkänd medlem
28 aug 2012
510
0
16
Storuman
Själv kör jag med 36" från Mountain Speedshop. Frank är guld att ha å göra med! 36" blir nästan för smalt i vissa fören men tänk på att den går att sätta ut på 38" å då blir den helt underbar! Bara att handla! :)
 

XTX

Aktiv medlem
22 jan 2011
70
0
6
Är det bara bilden som ljuger eller har han bytt ut ett kolfiber stag till aluminium?