Hmm, jag är fan ingen klippa på matematik eller att stava! Men jag börjar mer och mer inse att herr stenman och asker har helt rätt i att det är motor rörelser som är grunden till rem problemen...
Monterade på Tieden i helgen som var, den vart som alla andra aftermarket kit en finfin crossover, remmen kall och fin, variatorerna lirar finfint ihop... Vad är då skillnaden mot mitt eget favvo kit och vad har det med remmtemp att göra... Här kommer effekten lugnt och fint, maskin blir fantastiskt följsam, tyvärr var det inte mycket till puder i helgen men kännde ändå att jag hade svårt att komma upp på snön..
Den setup jag föredrar däremot är allt annat än snäll och följsam,, där kommer all effekt direkt och släpper jag gasen motorbromsar det kraftigt.. Min körstil är så här ungefär.. Brhaa......brahhhh.....brahhhh....braahh... Och så vidare hela dan..... Med kittycat motorkuddar vrider sej motorn sjukt mycket varje gång jag ger tumme, med extrem rem temp som resultat... Men upp på snön kommer jag.. Skam den som ger sej, det måste gå att få till tieden, bara att slippa KLONKET när man ska backa känns mödan värd...
Och ska man strö salt i såren mellan märkena.. Så skjuter jag hellre ett gäng remmar medans jag klättrar till toppen av branten än att göra donuts nere på myren med en maskin som aldrig rippar en belt cord.. Men heller aldrig får piska ett stup nerifrån och upp..