Polaris 2013

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Har någon här på forumet bytt till 36" framvagn på sin Assault rmk?
Vill gärna veta hur den beter sig och om dämparna fungerar bra efter man kortat fjädringsvägen!

A

AssaultRMK

Kör också med SLP hi-flow. Monterade det endast pga tidigare problem, då Polaris menade på att mitt problem berodde på igentäppta luftfilter.
Hi-flow kittet gjorde ingen skillnad på mitt problem då det i slutändan ej visade sig vara relaterat till luft begränsningar så nu sitter den där den sitter och ser allmänt ful ut.
Sen om den faktist hjälper något vet jag ej...

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Hur mycket tappar man om den varvar 8300-8400? Sen jag måste vikta på min lite mer. Kör med mtx vikter, är det bättre köra 2g i varje hål eller 3g i innersta å 1g i yttersta?

jejjk

Välkänd medlem
18 nov 2010
142
0
16
Sveg
Har någon här på forumet bytt till 36" framvagn på sin Assault rmk?
Vill gärna veta hur den beter sig och om dämparna fungerar bra efter man kortat fjädringsvägen!
Funderar också på 36" eller 39" till min assault switchback. Någon som provat som vet som sagt?

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
En och en halv vecka på verkstan med min pro -13 nu. Nöp i gauto så nya kolvar och en ny cylinder blev resultatet.

Vad händer då? Inte mycket! Kolvarna är tydligen dessutom restade i USA så säsongen är nog förstörd för min del. :(

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Be dom slänga dit riktiga kolvar (Wössner, Wiseco) tills dom fått tag på org kolvar... Man kan fan inte bara låta en ny skoter stå! Blir förbannad!!

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Vafan va coolt att dom nyper! Jag har haft två stycken effekt tapp på exakt samma ställe, mitt på älven ca:40cm puder 7750rpm transportsträckan hem från skogen= jämngas 4-5km.. Efter detta har jag likt 440tiden börjat random CP pumpa på gasen... För mej kändes det som början till varmnyp.. Men den går bra ännu så tveksamt om den smetat...
När var hur nöp era

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Min nöp efter typ 5km på isen, i hyfsat jämn gas (7200 rpm eller så)... Saktade in då vi körde genom adolfström. 400 meter då jag gasade upp efter det så nöp den.

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Nån som fått nån lösning på REMÅTGÅNGEN än???
66g svart/lila sek fjäder, polarn kör lätta modellen team lastad på innerstavhålet till 66g
Vilhelmina funkar säkert ok.. jag har sågat det kittet förut, men helt klart bättre än orginal... Personligen gillade jag inte karaktären hos 11serien.. Men det verkar ju som många andra gör det...

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
En och en halv vecka på verkstan med min pro -13 nu. Nöp i gauto så nya kolvar och en ny cylinder blev resultatet.

Vad händer då? Inte mycket! Kolvarna är tydligen dessutom restade i USA så säsongen är nog förstörd för min del. :(
Hur har den varit på ta olja?många har extremt(sjukt))låg förbrukning,typ flera helgers körning innan man fyller på...mina bägge 163" MÅSTE fyllas på efter 1 helgs körning...verkar gå ca.1liter ves gold/tank...

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Be dom slänga dit riktiga kolvar (Wössner, Wiseco) tills dom fått tag på org kolvar... Man kan fan inte bara låta en ny skoter stå! Blir förbannad!!
samma sak gäller för mig... tycker att polaris borde stå för riktiga kolvar eller åtminstone ett prisförslag tex 2000kr och sen får jag betala mellanskillnaden till bra kolvar..

tycker att nått borde de kunna göra då det är säsong och kolvarna är restade..

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
samma sak gäller för mig... tycker att polaris borde stå för riktiga kolvar eller åtminstone ett prisförslag tex 2000kr och sen får jag betala mellanskillnaden till bra kolvar..

tycker att nått borde de kunna göra då det är säsong och kolvarna är restade..
Lider med er,det är ju riktigt dåligt,hadde det varit i usa,så hadde ni förmodligen varit å kört redan,tror dom ser till jänkarnas behov först,blir det över något,så får vi skandinaver slåss om partiet dom skickar över,är väl typ 1% av polaris försäljning som går över hit?