dämparproblem Pro RMK

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
min bakdämpare verkar ha knasat ur idag, den började helt plötsligt att bottna hela tiden. jag kan även bottna den stillastående omjag trycker på bågen.
vafan kan ha hänt? är skiten slut efter 60 mil??
täcker garanti sånt?

suck... jävla skitlördag
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
ja hyffsat, fan då, klart det ska hända då man behöver köpa andra saker.
vet du vad det är för e2e mått på bakre boggiedämparen?

surt som fan om man ska bli stående nurå när man äntligenfått maskinen som man vill ha den
 

Tbird

Välkänd medlem
22 aug 2009
370
1
16
Norrbotten
Vaaaa, ingen garanti på dämpare???
Har fått dämpare fixad på garanti, det var dock ingen Polaris utan en Lynx.

Sent from my YP-G70 using Tapatalk
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Lät skuumt, tyvärr så är det ingen garanti på dämpare. Men kolla ändå.
Helt säker på den saken?
Svaret jag fick från Motorhuset i Östersund då jag försökte få min boggidämpare reparerad på garanti på en RR uthämtad 2010 var detta:

"Tyvärr så omfattas inte detta av garantin då det står att stötdämparna ska renoveras antingen på 160mil el varannan säsong.

Dvs att man kan endast köra 1 säsong och få någonting på garanti vad gäller invärtes på stötdämparna."
 

Tbird

Välkänd medlem
22 aug 2009
370
1
16
Norrbotten
Tycker att det är självskrivet att garanti ska gälla första säsongen, tror inte ens att det är möjligt att frånskriva sig det på konsumentmaskiner.

Sent from my YP-G70 using Tapatalk
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Klart det är garanti på dämpare!

Jag själv plockade ut nya dämpare på garantin ifjol till min polaris,absolut inga bekymmer!
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Okey. Tack nu känns det lite bättre, nu ska jag hålla tummarna å invänta måndag å kontakt med ÅF
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Är det dina ryde fx?
Förra årets ryde fx som jag hade gick sönder så jag fick nya och dom nya funkade perfekt..
Dessa nya som är likadana "smäller" ibland men när jag kör stående och tittar mot framvagnen när det "smäller" så rör den sig knappt så den kan omöjligt slå igenom,har vridit tillbaka fjädern nu och ska prova om dom varit för hårt spända bara.
Smäller är fel ord,men det känns att det inte är hundra i alla fall.
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
det tråkiga egentligen är ju "stå tiden" om man säger så,ja menar att vafan vintern är ju får kort för att stå stilla för att nån annan gjort fel
 

jirno

Aktiv medlem
10 jan 2012
66
0
6
Haparanda
Är det dina ryde fx?
Förra årets ryde fx som jag hade gick sönder så jag fick nya och dom nya funkade perfekt..
Dessa nya som är likadana "smäller" ibland men när jag kör stående och tittar mot framvagnen när det "smäller" så rör den sig knappt så den kan omöjligt slå igenom,har vridit tillbaka fjädern nu och ska prova om dom varit för hårt spända bara.
Smäller är fel ord,men det känns att det inte är hundra i alla fall.
Jo det är det. Känns också så men tror det som slår är set lilla glappet som finns i ratt stången.