Har du kört någon acc test mot någon standard maskin? Eller kollat vilken hastighet du får ut i djupsnö och uppför, före & efter?Jag köpte grejor av IAmFredrik på forumet, det är grymt stor skillnad över hela registret.
Har du kört någon acc test mot någon standard maskin? Eller kollat vilken hastighet du får ut i djupsnö och uppför, före & efter?
Kul du blev nöjd! Alla gillar variatorkit ;D
Vad fick du exakt för inslagsvarv?
Kolla gärna är du snäll, hade varit nice å veta!
Men ang inslagsvarv så lär man sig att "hantera" det s åatt säga
Om jag får ett omdömme då mellan 1-10Har iallafall kollat upp inslagsvarvet nu och det ligger på ca 4300-4400 av vad jag hinner avläsa iallafall. Man vänjer sig nog vid det.
Snön här har blivit mjukare igen så jag har provat lite mer riktig Pro-Rmk körning och den är otroligt rolig att köra med dina grejor, riktigt rapp och trevlig.
Och vill man åka rullen på plattmarken så går det bara fint det också!
har du kopierat Edvards kit eller vad bygger du dit kit på för vikter tex?Om jag får ett omdömme då mellan 1-10
Noll respons på min tråd så jag provar här istället då
"Hej
Blev nyligen ägare till en Assault -11 och jag tycker att inslagsvarvet är lite för högt och brutalt. ca 4500 varv och "rycker" iväg går inte att smyga som man behöver med en lössnöare.
Vad ska det sitta för fjäder original i primären på dessa maskiner?
Går det att på något sätt se vad det sitter för vikter i primären utan att plocka isär den?"
//E
originalfjädern sitter i men däremot hade nog alldrig den tidigare ägaren justerat remspänningen efter 130mil, justerade upp remmen till rätt spänning och vips så var problemet borta!En svart primärfjäder 140/330 original.
MTX 71g+ , blue/ pink primär??Nejdå inge kopiering! Ed använder väl 11-serie vikter och annan sekfjäder osv om jag inte missminner mig va? Jag har SLPvikter, original sekfjäder och annan primfjäder