Beror helt och hållet på vad ni prioriterar för åkning. Åker ni 1-2 meter bottenlöst puder ska ni välja PRO'n och gillar ni varierad åkning med betoning på friåkning ska ni välja Assaulten. Jag kör själv en RMK Assault -12 och är skapligt nöjd med skotern men känner att en PRO hade passat mig bättre så det blir en PRO RMK -13 för min del.
Jag och en kompis var uppe och åkte i Stora Blåsjön nu i slutet på februari och den resan tyckte jag visade vart min Assault stod. I det bottenlösa pudret åt den liksom ner sig och gick konstant och överdrivet på rullen. Detta spelar inte så stor roll när man åker i ganska öppen terräng med relativt hög fart men så fort man ska börja trixa mellan träd i låg hastighet och lite lutning så äter den ner sig direkt.
Så jag tycker inte att ni ska låta pengarna styra utan köp den skoter som passar er åkning bäst.
Jag stod och valde mellan dessa i fjol och efter tips från andra så blev det en Assault. Jag är som sagt nöjd med den men en PRO hade passat mig mycket bättre. Det ska även sägas att vi haft en skitvinter här så jag hade nog varit nästan missnöjd med mitt val om det varit samma mängd puder som ifjol.
Så sammanfattningsvis kan man säga att PRO'n flyter bättre i pudret men Assaulten är nog snäppet vassare på leden med sina dämpare. Det är inte så att Assaulten är dålig i lössnön men PRO'n klarar garanterat det bättre.
Tummen och huvudet styr ganska mycket också.
OBS!!! Detta är vad jag tycker och tror OBS!!!