Vad tror ni?
Var på roadshowen å körde alla maskiner, en maskin gav en aha-upplevelse...
M 800-lättkörd eller lättkörd? Visserligen på en slät plan med 2-3 dm sockersnö,men ändå!
Fastnade på nåt sätt för 4-taktarn i xf 1100, vilket vrid!
Men den smalare framvagnen på m´en gjorde stort intryck på mig, så därför funderar jag på om en m 1100 kan vara nåt för mig?
Nån som äger en 162" å kan uttala sig om den? Enbart en racer för fjällsidor rakt upp o ner igen? Kör mest i jämtlands skogsland dvs. mycket kraftledning, myr och trång skog då o då. Funderar på att köpa en fjällstuga nånstans i Jämtland-Härjedalen men känns inte som prio 1 just nu, så det kan bli först om nåt år...
Är normalväxt dvs. 197 cm-120 kg :blink1: så vikten tror jag inte är nåt problem, men i kombo med längden (maskinen) så kan den ju bli våldsamt bråkig?
Vet att 800 är smidigare o explosivare i framförallt starten men eftersom jag åker med en sån å inte är helt främmande för en 4-stånka så känns de ju inte helt fel å byta både chassie och motor!
Var på roadshowen å körde alla maskiner, en maskin gav en aha-upplevelse...
M 800-lättkörd eller lättkörd? Visserligen på en slät plan med 2-3 dm sockersnö,men ändå!
Fastnade på nåt sätt för 4-taktarn i xf 1100, vilket vrid!
Men den smalare framvagnen på m´en gjorde stort intryck på mig, så därför funderar jag på om en m 1100 kan vara nåt för mig?
Nån som äger en 162" å kan uttala sig om den? Enbart en racer för fjällsidor rakt upp o ner igen? Kör mest i jämtlands skogsland dvs. mycket kraftledning, myr och trång skog då o då. Funderar på att köpa en fjällstuga nånstans i Jämtland-Härjedalen men känns inte som prio 1 just nu, så det kan bli först om nåt år...
Är normalväxt dvs. 197 cm-120 kg :blink1: så vikten tror jag inte är nåt problem, men i kombo med längden (maskinen) så kan den ju bli våldsamt bråkig?
Vet att 800 är smidigare o explosivare i framförallt starten men eftersom jag åker med en sån å inte är helt främmande för en 4-stånka så känns de ju inte helt fel å byta både chassie och motor!