Är det någon som vet vad det är för skillnad i förstärkningar på en switchback assault och en rmk assault ? håller switchbacken för hårdare körning typ hopp och liknande ?
Största skillnaden är framförallt boggien som är kraftigare och förstärkt på swb assaulten mot rmk assault.Är det någon som vet vad det är för skillnad i förstärkningar på en switchback assault och en rmk assault ? håller switchbacken för hårdare körning typ hopp och liknande ?
Ställer frågan igenLite ot kanske, men är det samma lilla kylsystem i rmk assaulten som i pro rmkn?
Ja iaf med min efterforskningStäller frågan igen
25-35 meter bör absolut inte vara några problem, men mycket beror ju på hur djävlig landningen är.. Ska man hoppa mer seriöst så bör man nog ha en crossmaskin...Hmm jag har alltid trott att rmk assaulten hade mer förstärkningar och var mer hållbar. Jag har nämligen införskaffat mig en switchback assault och tänkte om den håller för lite mindre hopp ?
Härligt! Har funderat på liknande grejer jag också! Men har däremot funderat på en bumper som asker gjort för jag tycker den faktiskt ser mycket bättre ut plus att det är kul att gynna duktiga hemmafixare som gör så otroligt fina arbeten!Har ni bestämt er?
Jag lade in beställning förra veckan på vad man skulle ha för snowcheckgrejor, min Pro-RMK kommer vara den svart/vita modellen.
Det blev:
Extreme-bumpern Vit.
Bukplast Vit.
Undersätetväska.
Kapell.
Ett boggihjulskit.
Extra rem.
Hoppas att den där "Mid-rutan" (Svarta, C.Burandt-rutan med grå detaljer) kommer i helvitt av något företag. Vad har hänt tex med tillverkarna av "Cobra-rutorna" som fanns till Edge och andra. Dom måste ju göra till nyare maskiner också.
Det man eventuellt funderar på mer är underhuv-väska, 12v-uttag (har dock inte någon gps ännu).
Sen skulle vilja se det tillverkades soppadunksrack som passar till vanliga Polaris 5/10L dunkar. I vit-pulverlack med den där retro Polaris-texten utskuren.
Någon på forumet som kanske kan tillverka?
Samma rem som förut.Härligt! Har funderat på liknande grejer jag också! Men har däremot funderat på en bumper som asker gjort för jag tycker den faktiskt ser mycket bättre ut plus att det är kul att gynna duktiga hemmafixare som gör så otroligt fina arbeten!
Förresten, någon som vet om variatorremmen från -12 passar till -13?
Ja artikelnummer 3211115 (eller om det var en etta till i mitten där)Samma rem som förut.
Jepps, gick bara dit till handlaren. Tänkte hämta 13-katalogen i pappersform så bestämde mig samtidigt vad jag ville ha när jag ändå var där.Det jag bestämt mig för är:
Kapell
Väska under huven
Väska under dynan
Låg ruta
Eventuellt ett bukskydd men vet inte om jag kanske ska ta en extra rem istället..
Min handlare sa att dom skulle skicka ut så man kunde beställa efter Nolia-mässan, men än har inget kommit iaf.. Ni som beställt, har ni gått in till eran handlare och beställt?
Vet inte om jag tänkte bukskyddet skyddar så mycket var mer att det nog skulle bli snyggt med ett vitt =PBukskydd anser jag vara överskattat. Iaf Polaris original. Såg två på försäkringsrep samtidigt i vintras och båda hade bukskydd.
Själv kör jag utan. Remmar däremot går det desto fler av för min del!