Snowcheck 2013

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Där ser man,då är ju all vent.kitt som finns att köpa skit,som att slänga pengar i sjön,det stämmer nog bra,hadde kört typ 40 min.stenhård klättring fram&åter i ren pow,tog en paus,öppnade variator kåpan,å tänkte känna hur snorig remmen var,men var typ bara jummen?dock var det väl kring -10grader ute,så var ju direkt inte nån sommar värme,men iofs.så har jag alldrig haft nå problem med någon av mina pollar genom åren...:hahaha:
 

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Nu har jag beställt ett ark polyamid plast och en bit meshtyg för att försöka göra vettiga block off plates till fotholkarna.

Har lite olika funderingar på hur det ska komma att se ut men tror jag ska göra så att jag limmar ihop plattorna 2 och 2 och lägger meshtyget emellan. Valde väldigt tunn plast (1mm) eftersom det inte borde lita på det speciellt mycket tack vare att det är material bakom, förutom, om vi ser det från vänster fotsteg sett, i nedre högra hörnet samt vänstra sidan. Sedan återstår att se om fotholkarna är lika på -12 och -13.

Funkar inte den tunna plasten så fanns det ända upp till 8mm att köpa.
 

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Jag har satt min på insidan, så blir det ingen belastning på den hur hårt man än sparkar.:)
Okej det är ju ännu bättre. Jag kollade aldrig på min -12a innan jag sålde den men jag antog att det var för trångt att montera på insidan men då ska jag göra det istället tror jag :)