Japp,helt korekt,typ rulla nerför en slänt in i ett stenrös/träd å buckla tunneln,klockren försäk.ärende,men vi säger att den ex.vis börjar spricka kring bakre boggiefästet,å du har kapat bort fotstegen,då kan det ju bli knivigt å få det på garanti?
Jag personligen skiter i garantin när jag kapar bort stegen&nitar/limmar dit powdertrack boardsen(vill ha mera genomsläpp)fast iomed att dom är polaris org.tillbehör,så kanske garantin gäller ändå,fast då kanske det ska vara gjort på polaris åf.verkstad?
Personligen har jag så bra kontakt med min åf,så det lär ju inte bli några bekymmer,fast vem vet...
Kanske seglat lite iväg nu från ämnet,"dengamleELANEN"ville ju veta fel&brister,bra/dåligt,garantier mm.någon menade på att det var dåliga fotsteg???vilket märke har bättre,brp?arctic,yammaha?tycker själv fotstegen verkar vara bland dom bästa på marknaden(mest öppna av alla modeller?).
Polaris garantier vet jag inget än om(har bara hunnit köra 198mil,dock 80% av det i puder,samma rem sen ny, dock av dom är 10-15mil inkörning av 2st extra remmar),har inte haft nått fel/problem&dom små bekymmer man hört om är ju obetydliga i skoter sammanhang,oljeförbrukning=skrämmande låg som den är orginal från fabrik,motorn går rappt&jämt,inga tvekanden eller hostningar,grymt lättkörd(jämfört mot min 09a rmk 155" är det enorm skildnad,måste upplevas),dämpare på pro modelen funkar bra,inget att klaga på,jag kan fan inte komma på något negativt...sen så går den ju att göra ändå bättre,turbo?andra fotsteg?mattan verkar funka bra,bättre med en 2.5"peak?har en sådan liggandes,men inte hunnit köra med den,tror helt enkelt att det enda som överglänser den är 2013 pro rmk(framförallt på fotstegen,beltdrive får vi ju se hur det funkar,men ytterligare mindre vikt är ju inte heller fel).