The iq 600rr transformation!

TOMPAN

Välkänd medlem
26 aug 2010
352
0
16
Piteå
Det är meningen att man ska kunna ta bort den som en vinylfolie om man inte vill ha kvar det, läst lite på forum i staterna om folk som har sprayat tunnlar, dock har det aldrig skrivits nån uppföljning på dom trådarna om hur bra det hållit. Finns en hel del youtubeklipp om denna produkt. Googla så hittar du en hel del info om plasti dip.

Saxat:
Plasti Dip ® - Sprayas, penslas, doppas, målas, skyddar, täcker, förseglar, dämpar, halkhämmande. Bibehåller sin höga flexibilitet på 400% mellan -34 °C till +93 °C. Otroligt tåligt mot t.ex. fukt, syra, salt, lut m.m. Plasti Dip kan användas på de flesta material som sten, metall, trä, glas, gummi, betong, tyg, kolfiber, glasfiber m.m.
Plasti Dip lämpar sig därför inom många användningsområden, bilar, båtar/marin, hantverk, hemmet, trädgården, hobbyverksamhet, fönstermålning, frostning av fönster, halkskydd och mycket mer.

Plasti Dip kan även målas på billacker eller andra målade/färgade objekt helt utan underarbete. Färgen kan sedan enkelt dras bort när man vill återställa originalskick. Detta gör man helt utan att lämna rester. Skyddar även underliggande material från solblekning, vatten, salt osv.
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
Det är meningen att man ska kunna ta bort den som en vinylfolie om man inte vill ha kvar det, läst lite på forum i staterna om folk som har sprayat tunnlar, dock har det aldrig skrivits nån uppföljning på dom trådarna om hur bra det hållit. Finns en hel del youtubeklipp om denna produkt. Googla så hittar du en hel del info om plasti dip.

Saxat:
Plasti Dip ® - Sprayas, penslas, doppas, målas, skyddar, täcker, förseglar, dämpar, halkhämmande. Bibehåller sin höga flexibilitet på 400% mellan -34 °C till +93 °C. Otroligt tåligt mot t.ex. fukt, syra, salt, lut m.m. Plasti Dip kan användas på de flesta material som sten, metall, trä, glas, gummi, betong, tyg, kolfiber, glasfiber m.m.
Plasti Dip lämpar sig därför inom många användningsområden, bilar, båtar/marin, hantverk, hemmet, trädgården, hobbyverksamhet, fönstermålning, frostning av fönster, halkskydd och mycket mer.

Plasti Dip kan även målas på billacker eller andra målade/färgade objekt helt utan underarbete. Färgen kan sedan enkelt dras bort när man vill återställa originalskick. Detta gör man helt utan att lämna rester. Skyddar även underliggande material från solblekning, vatten, salt osv.
alltså det är en spray som man sedan kan ta bort? sitter o kollar på det as we speak och det verkar intressant! har du själv använt dig av produkten?
 

TOMPAN

Välkänd medlem
26 aug 2010
352
0
16
Piteå
Har aldrig använt produkten. Har haft funderingar på att pröva spraya tunneln och se hur länge det håller.
 

longridge

Medlem
12 jan 2012
25
0
1
Jag har målat fälgarna på bilen med plasti-dip. Resultatet blev skitbra på dom, men jag är skeptiskt till att det sitter kvar så bra på tunneln. En bättre folie tror jag räcker mycket längre.
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
vettefasen hur jag ska göra med att tona lyktorna då dom är rätt så användbara och har kommit fram till att jag ska köra med originalhuven och mesha för luft intagen! Idag så gjorde jag bort dämparinställningar, plockade bort krängningshämmarna samt började polera tunneln.. alltså att polera kommer ta tid känner jag redan nu... aja det går framåt i alla fall! sen är det inte så mycket mer att göra!
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Tycker du skulle satsa på Soyafilm. Lite dyrare men funkar riktigt bra. Går att värma och forma.
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
Tycker du skulle satsa på Soyafilm. Lite dyrare men funkar riktigt bra. Går att värma och forma.
får se vart planerna bär av, kan lika bli så att jag inte sätter sånt där gorm på lyktrorna då ljuset kan vara bra att ha ibland!

bara spån men sätta nå nätplåt över lyktorna?
en idé som sagt, kanske blir snyggt?
nätplåt? vad är de för något? :)
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
det går bra! har fått i ordning den nu, lär slänga upp någon bild inom kort och med meshandet så blev det bara med värmepistol på insidan! det funkade fint, ska inte heller byta huv nu utan den får vara som den är! blev i alla fall nöjd!
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
har dock ett problem, skulle ha igång den idag och den startade med den bööade och bluddrade som fasen och gick inte alls bra, lät till o med lite konstigt. Knappt att den drev runt mattan, har inte rört något i förgasarna men ändå gick den som skit, kan det bero på dagens väder? lite kvavt och 15+? den är orginal bestyckad!
 

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
600rr levereras väldigt fetbestyckad. Kommer inte ihåg vad som är lämpligt, men sitter det original kan du gå ner en hel del. Finns trådar, sök.
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
Jo 450 är orginal, när jag hade tagit upp allt så såg jag att de var 410 som satt i så lät det vara kvar och rengjorde istället gasaren och jag fann problemet, vilket var att choken låg på lite och det ar ju lätt fixat, knackade även in luftburksfästet en aning så att burken inte trycks mot sekundärveven. har nu satt ihop allt och den gick ändå rätt okej, lite dåligt tills man blåste ur den sen gick den bättre, gissar på att problemet är borta då? :D kommer upp bilder strax på nuläget! fotade dock inte under själva processen.. har en vit telefon haha...
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
Nu efter idag kändes det som att man slog sista spiken i kistan, i alla fall tills framöver då plånboken måste tömmas igen, har även lite smått slut på idéer vad som ska göras ska dit med timräknare, dunkhållaren och gps tjafset som var enligt planerna, det kommer nog tas till veckan. sitter och klurar på ett bra sätt att montera en hållare på. några små planer som jag drägglar över är fortfarande att byta huv ifall jag kommer över någon för bra pris! och kanske även byta skidor fast ska nog testa original först och se! annars har som idéerna tagit slut.. har fotat lite idag på det färdiga resultatet och jag är nöjd trotsallt!

här är lite bilder:


tog bort krängningshämmaren och staget som gick igenom

flärpen som inte kostade många kronor att montera och det blev inte fyskam!

halkskydden, måste nog vara den mest värda moddning som utfördes på den här skotern!



polerade en aning!

meshade även huven samt sidokåpan på variatorsidan!


och monterade en remhållare! vet dock fortfarande inte om man ska ha någon form av verktygspåse med sig? Har ni några förslag på hur och var man sätter en sån?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Varför har du satt mesh där?

Det packar upp snö som attan och sen smälter pipan snön = is = varm som f-n under huven.

Ska du sätta mesh måste du sätta det på en plan yta som inte samlar snö samt att du bör sätta det där det behövs (typ vid ventilation till variatorn)

Den ser bra ut dock!
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Tips:

Lägg Silicone runt lyktorna så det tätar mot huven. Annars finns risken att din RR drar in snö där. Snö som hamnar i luftburken och skotern går dåligt i bästa fall, skär i sämsta fall.
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
Tips:

Lägg Silicone runt lyktorna så det tätar mot huven. Annars finns risken att din RR drar in snö där. Snö som hamnar i luftburken och skotern går dåligt i bästa fall, skär i sämsta fall.
Tack för tipset, det skall göras!
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Den billigaste å bästa mod jag gjort på min e att borra/kapa
Ur fotstegen i mellan fotstegsförstärkaren typ som en regndroppe,
Slipper en massa snö på stegen då. Dock såg att du satt halkskydden där