avitor vs fox www.dirtbikexpress??

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
Tja!
har nu bestämt mig för att köpa en ny hjälm!:eyebrows:
Jag ska antingen ha en airoh avitor eller en fox v3. V3an - 1999kr från ridestore medans jag får en avitor för 311 Euro dvs ca 2600 svenska kr på (http://www.dirtbikexpress.co.uk/).
helst vill jag ha avitorn men tveksam att beställa ifrån utländska sidor. Hur säkert är det igentligen har hört mycket bra om dirtbikeexpress men ändå... nån som har någon erfarenhet av dirtbikeexpress? Det bör väl inte komma till några ytligare avgifter än frakten på ca 300 kr?
Sen så fundera jag hjälmarna emellan avitorn väger ju 900 G medans v3an väger 1250. Hur väl känns det egentligen?:weird:
Tacksam som satan för varje ord!:ciao:
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Annars har du dirtbikebitz.com också. köper du för över 200 pund så är det fri frakt inom EU.
 

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
Annars har du dirtbikebitz.com också. köper du för över 200 pund så är det fri frakt inom EU.
okej bra öppen för fler sidor givetviss. Har du beställt därifrån nån gång? i så fall är du nöjd med leverans osv?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Brukar beställa en hjälm per år från dirtbikeexpress och det har funkar bra, så snabb leveranns som det kan bli, oftast är den del av frakten inom sverige det som tar längst tid...
Inga extra avgifter blir det inom eu, vilket det är från dirtbikeexpress.
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Självklart ska du ha Aviatorn. Kan också instämma i att dirtbikeexpress funkar kanon efter flera beställningar där ifrån.
 

herrn

Välkänd medlem
8 dec 2010
180
0
6
Sälen
Priserna på dirtbikeexpress är i pund om du inte hittat någonstans att byta till eur. Bara så du inte räknar fel.

Har kikat lite på den Airoh Terminator jag, vikt från 1000g istället för 950g som Aviatorn men runt £100 billigare. Inte koll på hur mycket annat som skiljer.
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Tjena! Jag fick precis min beställning från dirtbikeexpress. 4st Airoh Aviatior, nackskydd från leatt och kroppsskydd från leatt. Beställde i måndags, FedEx knackade på dörren igår. Det är sjukt bra. Mailade direkt till en säljare och fick rabatt på allt ihop, samt att han bjöd på frakten.

Och som någon sagt så är det pund och inte euro eller dollar. Punden står i runt 11kr.

Hjälmen väger 1080g och inte 950 som dom uppger. 950g är nog strl S och utan inredning och skärm på. Men tror nästan alla tillverkare väger hjälmarna utan saker i och på.

Helt klart hur nöjd som helst! Kan starkt rekommendera dirtbikeexpress.

Edit: Vikten 1080g är strl L
 
Last edited:

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
Tjena! Jag fick precis min beställning från dirtbikeexpress. 4st Airoh Aviatior, nackskydd från leatt och kroppsskydd från leatt. Beställde i måndags, FedEx knackade på dörren igår. Det är sjukt bra. Mailade direkt till en säljare och fick rabatt på allt ihop, samt att han bjöd på frakten.

Och som någon sagt så är det pund och inte euro eller dollar. Punden står i runt 11kr.

Hjälmen väger 1080g och inte 950 som dom uppger. 950g är nog strl S och utan inredning och skärm på. Men tror nästan alla tillverkare väger hjälmarna utan saker i och på.

Helt klart hur nöjd som helst! Kan starkt rekommendera dirtbikeexpress.

Edit: Vikten 1080g är strl L
allright Ja fan de är ju en grym leverans tid med tanke på leveranssträckan! tänkte fel på de där med valutan ja. trots allt blir det ju 3500kr för en avitor... men det tål att funderas på!
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag köpte 3st aviator ifjol och det tog mindre än en vecka så hade man dom hemma på gården!
 

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
Ja köp inte fox iafl, dom.funkar möjligen.för sommarkörning men.på.vintern.så är hjälmluva måste annars har du inga öron kvar sen
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Beställde 3st Aviator inför förra vintern från dirtbikeexpress. Bra priser och snabba leveranser.
 

kxkrut

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Obbola Sverige
jag kör med en fox nu och har just det problemet, att öronen fryser bort... så måste köpa nytt nu till vintern, hur är aviatorn i det fallet?