44 mm backcountry matta på rush 800 -11?

Hellzing

Välkänd medlem
21 feb 2010
152
0
16
Ludvika
Hej, undrar om det är någon som vet om en 44mm matta passar rakt av utan modifikationer i en rush 800 -11? Har undersökt tunneln och vid drivaxeln och ser inte att det skulle vara några problem? Eller kan den ta i vid full bottning av fjädringen?

Tacksam för svar mvh Hellsing
 

MP_Swede

Välkänd medlem
31 dec 2008
178
0
6
Bålsta
Jag har presic plockat på en 51mm på min 2012a så jag hoppas att det inte ska vara några problem :)
 

Hellzing

Välkänd medlem
21 feb 2010
152
0
16
Ludvika
Härligt, dock gjorde dem ju tunneln bättre till 2012! Gick det bra och byta annars? Hoppas det blir bra!!
Är bara ett klick från att beställa en ny matta bara jag vet att det inte uppstår nånting!!
 

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Har ni tänkt kört med non-slip hjul då? För jag har beställt 44 matta till min Rush 13 och ville ha non-slip men enligt återförsäljaren ska det inte behövas på dom och om man ska ha det ändå så måste man kapa boggieskenorna 5 cm? Hur gör ni?:)
 

Hellzing

Välkänd medlem
21 feb 2010
152
0
16
Ludvika
Jag tänker köra med original drivhjul, dem är så pass fina! Okej, är non-slip hjulen större då eller varför måste man kapa?
Men är det ingen här som provat sätta 44 matta på en 11a och vet att det funkar utan modd?
 

MP_Swede

Välkänd medlem
31 dec 2008
178
0
6
Bålsta
Hej,
Jag brukar resonera att det är bättre utan Non-slip, för då känner man när mattan börjar bli lite lös och skulle den bli för lös så kan den slå sönder tuneln och det är inte bra :)
Så jag föredrar att köra utan non-slip, men om ni anser att jag har fel så upplys mig gärna om varför man borde ha non-slip.
 

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Topparna på nonslip hjulen tar i boggieskenorna vid fullt genomslag, alla maskiner jag haft har ja haft nonslip på. Så man kan köra mes lite lösare mattspänning utan att de kuggar över. Även för att slippa överkuggning vid fullgaskörning på gropig led el hårt genomslag på led.
 

Hellzing

Välkänd medlem
21 feb 2010
152
0
16
Ludvika
Då får du sätta kapen i nya boggie skenorna då =)
Jag föredrar nonslip också men det är inte prio just nu då mina drivhjul är väldigt fina, och man får ha lite mer koll på mattspänningen ist!
Är det nån som vet nån firma man kan ringa och höra som satt på 44 matta på rush -11?

Mvh
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Hur gick det med 44mm backcountry matta i rushen? Passa den utan mod?
Att bara sätta dit en 44:as matta är inga problem, det passar rakt av. Det är no-slip hjulen som ställer till problem. Då måste du sätta vinkelslipen i boggieskenorna och montera anti-stab axel.